اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان خبر داد:

صادرات 13 میلیون دلاری کالای صنعتی از همدان

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: در سال جاری 13 میلیون و 764 هزار دلار کالای صنعتی از گمرک همدان صادر شد.

صادرات 13 میلیون دلاری کالای صنعتی از همدان
محمدمهدی فرشچی‌موحد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: در سال جاری 13 میلیون و 764 هزار دلار کالای صنعتی به وزن 78 هزار و 918 تن از گمرک همدان به دیگر کشورها صادر شده است.
وی ادامه داد: این میزان صادرات کالا از نظر ارزشی 27 درصد و از نظر وزنی نیز 81 درصد از صادرات استان همدان را در برداشته است.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان تأکید کرد: این کالاها به کشورهایی همچون عراق، آذربایجان، ترکمنستان، افغانستان، امارات، ایتالیا، مالزی، گرجستان، ترکیه، اکوادور، پرو، هندوستان، اتیوپی، ارمنستان و انگلستان صادر شده است.
وی افزود: مهمترین کالاها در این بخش شامل سیمان با صادراتی بالغ بر 5 میلیون و 377 هزار دلار بوده که 10.5 درصد از صادرات استان را به خود اختصاص داده و نام خود را به‌عنوان سومین کالای مهم صادراتی استان ثبت کرده است.
فرشچی‌موحد ابراز کرد: چینی‌آلات بهداشتی با 2 میلیون و 225 هزار دلار و 4.3 درصد از کل صادرات استان، هفتمین کالای مهم صادراتی این بخش در سال جاری به شمار می‌رود.
وی ادامه داد: محصول رزین با یک میلیون و 116 هزار دلار و 2.1 درصد از سهم صادرات استان، هشتمین کالای صادراتی به شمار می‌رود.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان از صادرات 900 هزار دلاری لوله پی وی سی با  1.7 درصد از سهم استان در سال جاری خبر داد و ابراز کرد: بیشترین میزان رشد در این مدت در بخش صنعت مربوط به لوله پی وی سی بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 228 درصد رشد داشته است.
وی افزود: جار و بطر شیشه ای با 767 هزار دلار 1.5 درصد از صادرات استان را از آن خود کرده و دهمین کالای مهم صادراتی استان به شمار می‌رود.
فرشچی‌موحد در پایان سخنانش گفت: صادرات کالای بخش صنعتی در مهرماه امسال نیز به میزان 2 میلیون و 87 هزار دلار بوده است.
انتهای پیام/ح20
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول