اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از 32 میلیارد جایزه صادراتی صادرکنندگان یزد؛

17 میلیارد ریال از جوایز صادراتی یزد پرداخت شد

خبرگزاری فارس: معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد از پرداخت 17 میلیارد از 32 میلیارد ریال جایزه صادراتی سال 88 به صادرکنندگان استان یزد خبر داد.

17 میلیارد ریال از جوایز صادراتی یزد پرداخت شد
ناصر ارسلانی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد با بیان اینکه در سال گذشته، 135 کارت بازرگانی صادر و 309 فقره تمدید شد، اظهار داشت: تعداد کل ثبت سفارش در سال قبل، 4هزار و 852 فقره به ارزش 30 میلیارد و 602 میلیون ریال است که نسبت به سال قبل از آن 10 درصد رشد داشته است.
وی عمده کالاهای وارداتی استان یزد را شامل مواد اولیه واحدهای تولیدی، ماشین‌آلات، لوازم یدکی، بذر و کود کشاورزی اعلام کرد.
ارسلانی‌زاده همچنین با اشاره به روند پرداخت جوایز صادراتی اظهار داشت: در سال 89 در بخش جوایز صادراتی چندین پرونده پذیرش شد که جایزه صادراتی محاسبه شده به میزان 32 میلیارد ریال بوده است و تاکنون 17 میلیارد ریال پرداخت و بقیه در صورت تخصیص بودجه به صادرکنندگان پرداخت خواهد شد.
وی همچنین با اشاره به اعزام هیئت‌های تجاری به کشورهای مختلف و دستاوردهای آنها یادآور شد: سال گذشته اعزام هیئت تجاری بازاریابی و سرمایه‌گذاری استان به کشور هند انجام شد و پذیرش هیئت‌های تجاری از کشورهای غنا و اسپانیا صورت گرفته است.
معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد همچنین با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در سطح استان عنوان کرد: در سال 89 بیش از 12 نمایشگاه تخصصی با همکاری شرکت نمایشگاهی استان برگزار شد که برگزاری این نمایشگاه‌های می‌تواند نقطه عطفی برای رشد صنعت استان یزد باشد.
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته همچنین پنج جلسه کارگروه توسعه صادرات با حضور اعضا برگزار شد که بیش از 40 مصوبه داشته است که اغلب آنها به بررسی مسائل و مشکلات صادرکنندگان پرداخت و تاکنون بیش از 65 درصد مصوبات این کارگروه‌ها به مرحله اجرا رسیده است.
ارسلانی‌زاده در مورد طرح‌های هدایت صادرات که با همکاری استانداری اجرا می‌شود نیز به طرح ایجاد شرکت حمل و نقل بین‌الملل و پایانه کانتینری استان اشاره کرد و گفت: این طرح توسط شرکت اتحادیه صادرکنندگان استان در حال اجراست.
وی خاطرنشان کرد: سازمان توسعه تجارت جهانی با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت برای اینکه به مقوله صادرات اهمیت داده شود با همکاری استانداری هر استان، هر سال دو طرح را به عنوان نمونه معرفی و کارهای آن را به طور مستقیم پیگیری و رسیدگی می‌کنند.
ارسلانی‌زاده عنوان کرد: در استان یزد نیز دو طرح در راستای طرح هدایت صادرات از سوی استانداری معرفی شد که یکی از آنها طرح ایجاد شرکت حمل و نقل بین‌المللی و پایانه کانتینری استان بود زیرا استان یزد به لحاظ حمل و نقل زمینی در مبحث صادرات دچار کمبودهایی است که امید است با تقویت و توسعه حمل و نقل زمینی بتوانیم گامی مؤثر در راستای صادرات کالاهای استان به کشورهای جهان برداریم.
وی با اشاره به اینکه اغلب کالاهای صادراتی استان یزد از طریق حمل و نقل ریلی و زمینی صورت می‌گیرد، افزود: حمل و نقل هوایی به دلیل مقرون به صرفه نبودن در استان یزد وجود ندارد.
ارسلانی‌زاده با اشاره به برخی از مشکلات حمل و نقل و صادرات استان یزد عنوان کرد: اگر یارانه‌هایی که دولت به عنوان جوایز صادراتی سالانه به گروهی از صادرکنندگان نمونه پرداخت می‌کند، بخش عمده‌اش را در بحث توسعه و ساماندهی حمل و نقل صرف کند، کمک بزرگی به بخش صادرات می‌شود همچنین صادرکنندگان از این امر ابراز خرسندی خواهند کرد.
وی یادآور شد: استان یزد به دلیل واقع شدن در مرکز کشور و فاصله با مرزهای کشورهای همسایه از اهمیت ویژه‌ای در بحث حمل و نقل زمینی و ریلی برخوردار است.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول