اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان تجارت هرمزگان مطرح کرد:

احداث پایانه صادراتی غرب بندر‌عباس رونق‌بخش صادرات گچ

خبرگزاری فارس: معاون توسعه تجارت خارجی سازمان بازرگانی صنعت، معدن و تجارت هرمزگان با بیان اینکه غرب بندرعباس نیازمند پایانه صادرات مواد کانی و معدنی است، گفت: احداث این پایانه می‌تواند رونق‌بخش مجدد صادرات سنگ گچ از غرب هرمزگان شود.

احداث پایانه صادراتی غرب بندر‌عباس رونق‌بخش صادرات گچ
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مسعود دشوارگر ظهر امروز در نشستی که با هدف بررسی مسائل و مشکلات صادرات مواد کانی و معدنی برگزار شد، اظهار داشت: هرمزگان دارای قابلیت‌ها و پتانسیل‌های بسیاری در زمینه ذخایر معدنی در غرب استان است.
وی ادامه داد: در حال حاضر 60 معدن فعال در غرب هرمزگان وجود دارد که حدود 6 میلیون و 700 هزار تولید و 2 میلیون تن صادرات دارند.
معاون توسعه تجارت خارجی سازمان بازرگانی صنعت، معدن و تجارت هرمزگان  ضمن اشاره به مصوبه هیئت دولت در دور دوم سفر ریاست جمهوری در مورد احداث پایانه صادراتی در غرب هرمزگان افزود: بیشترین میزان صادرات به سنگ گچ تخصیص یافته که با بالا رفتن هزینه حمل کالای مواد کانی و معدنی، صادرات این محصولات با مشکل مواجه شده و جهت بهبود و توسعه صادرات و بازیافتن بازار از دست رفته، احداث پایانه صادراتی مواد کانی و معدنی امری مهم است.
وی خاطرنشان کرد : هدف از احداث پایانه صادراتی مذکور، خروج کالا در کوتاه‌‌ترین زمان ممکن و کم‌ترین هزینه است و بدین منظور امور بسته‌بندی کالاهای صادراتی، بازاریابی بین‌المللی، خدماتی نظیر بیمه، بانکداری، استاندارد و امور گمرکی، سرمایه‌گذاری و حمل و نقل در این مجموعه تکمیل کننده نقش پایانه‌های صادراتی هستند.
در این نشست همچنین مقرر شد ضمن هماهنگی با اداره بندر و گمرک به همراه تمامی اعضا بازدید از منطقه مورد نظر در راستای جانمایی پایانه صادراتی صورت گیرد.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول