اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل پارس جنوبی خبر داد:

افزایش 134 درصدی صادرات محصولات غیرنفتی در پارس جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل پارس جنوبی از افزایش 134 درصدی صادرات محصولات غیرنفتی در پارس جنوبی خبر داد.

افزایش 134 درصدی صادرات محصولات غیرنفتی در پارس جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، سید پیروز موسوی بعد از ظهر امروز در بازدید از فازهای مختلف پارس جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پارس جنوبی قطب بزرگ اقتصادی و انرژی خاورمیانه است و گمرکات پارس جنوبی در صادرات و واردات کالا فعالیت چشمگیری دارند.
وی از افزایش 134 درصدی صادرات محصولات غیرنفتی در پارس جنوبی خبر داد و افزود: در شش ماه نخست سال جاری بیش از پنج میلیون و 550 هزار تن محصولات غیرنفتی از گمرک منطقه ویژه صادر شده که افزایش 64 درصدی را نشان می‌دهد.
مدیرعامل پارس جنوبی گفت: ارزش این میزان صادرات محصولات غیر نفتی، بیش از پنج میلیارد و 174 میلیون دلار است که در قیاس با مدت مشابه سال گذشته 134 درصد رشد داشته است.
وی همچنین از صادرات 10 میلیارد دلاری در پارس جنوبی در شش ماه نخست امسال خبر داد و افزود: از این میزان، بیش از چهار میلیارد دلار میعانات گازی از منطقه ویژه پارس به خارج کشور صادر شده است.
موسوی با اشاره به رشد 53 درصدی صادرات میعانات گازی، بیان داشت: از ابتدای امسال تا پایان شهریور ماه بیش از هفت میلیون و 186 هزار تن میعانات گازی به ارزش بیش از چهار میلیارد و 530 میلیون دلار از منطقه ویژه صادر شده که این میزان در قیاس با مدت مشابه سال گذشته 53 درصد افزایش یافته است.
مدیرعامل پارس جنوبی ادامه داد: در نیمه نخست امسال، میزان صادرات میعانات گازی رکورد خوبی را کسب کرد و با افزایش 35 درصدی از پنج میلیون و 319 هزار و 463 تن در شش ماه سال گذشته به هفت میلیون و 186 هزار و 291 تن در نیمه نخست امسال رسید.
وی همچنین درباره میزان واردات کالا و تجهیزات مورد نیاز پروژه‌های پارس جنوبی در نیمه نخست امسال نیز اظهار داشت: در مدت یاد شده 142 هزار و 438 تن کالا و تجهیزات پروژه‌ای به ارزش بیش از یک میلیارد و 61 میلیون دلار وارد منطقه ویژه پارس شده که این میزان در قیاس با واردات شش ماه نخست سال گذشته، 87 درصد افزایش یافته است.
موسوی تصریح کرد: در سال جهاد اقتصادی شاهد رشد و توسعه پارس جنوبی در تمام بخش‌ها و قسمت‌ها هستیم و امیدوار هستیم گامی ارزشمند در توسعه صنعت نفت برداریم.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول