اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

چهارمین فصل سفرنامه به سرزمین طلای سرخ؛

حضور نماینده وزیر نیرو در آبفار خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: نماینده تام‌الاختیار وزیر نیرو و مدیر کل دفتر بازرسی در آبفار خراسان جنوبی حضور یافت و گفت: طبق آمار سال 85 به روستاهای بالای 20 خانوار آبرسانی شده و امسال اولویت به روستاهایی داده می‌شود که خانوار آنها افزایش یافته است.

حضور نماینده وزیر نیرو در آبفار خراسان جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مریم کارگر نجفی ظهر امروز در ستاد ارتباطات مردمی آبفار خراسان جنوبی اظهار داشت: 97 درصد تقاضاهای مردمی برای آبرسانی به روستاها بوده است که شامل 260 روستا با جمعیتی بالغ بر 50 هزار تا 55 هزار نفر است و 2 تا 3  درصد باقی‌مانده شامل شکایت‌های مردمی است.
وی افزود: ما شکایاتی در زمینه آبرسانی و برق‌رسانی به منطقه حاجی‌آباد بیرجند داشتیم که به دلیل ساخت و ساز غیر قانونی در این منطقه امکان واگذاری انشعاب‌های آب و برق به متخلفان نیست.
نماینده تام‌الاختیار وزیر نیرو و مدیر کل دفتر بازرسی تصریح کرد: افرادی که در این منطقه دارای آب و برق هستند موافقت بخشداری و فرمانداری را کسب کرده بودند و سایرین در صورت اخذ مجوز می‌توانند از آب و برق استفاده کنند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی نیز در حاشیه استقرار نماینده وزارت نیرو گفت: 258 روستای بالای 20 خانوار در سطح استان فاقد آب شرب هستند و آب و فاضلاب روستایی به دنبال دریافت اعتبارات لازم برای آبرسانی به این روستاها است.
علی‌اکبر بسکابادی افزود: ضریب بهره‌وری ما فعلا 67 درصد است و ما در این سفر استانی به دنبال دریافت تسهیلات برای رفع مشکلات آب و بهداشت روستاها هستیم.
وی تصریح کرد: در حال حاضر 413 روستا با تانکر سیار آبرسانی می‌شوند و امید است با دریافت 131میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات سفر استانی هئیت دولت این مشکل حل شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی اظهار داشت:20 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته در سفر سوم هئیت دولت برای مجتمع‌های آبرسانی روستایی بوده است که تاکنون 5 میلیارد تومان آن تحقق صد درصد یافته است.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول