اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قزوین:

سفرهای استانی هیئت دولت برای مدیران الگو باشد

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان قزوین با تأکید بر لزوم حضور مدیران در شهرها و روستاهای مختلف گفت: سفرهای دولت باید الگویی برای مدیران باشد.

سفرهای استانی هیئت دولت برای مدیران الگو باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سعید میربها امروز در دیدار با امام جمعه و اعضای ستاد نماز جمعه محمودآباد که در سالن اجتماعات فرمانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: نماز جمعه از اهمیت بسیاری برخوردار است و این نظام و انقلاب همانطور که مرهون امام و رهبری است، حفظ نظام، انقلاب و ارزش‌ها نیز زائیده همین نماز جمعه‌ها است.
وی ادامه داد: اینکه 32 سال از انقلاب می‌گذرد ولی مردم پایبند به همان شعارهای ابتدای انقلاب هستند و روز به روز پایبندی به ارز‌ش‌ها در بین نسل جوان بیشتر می‌شود مرهون پایگاه‌های عبادی، سیاسی و اجتماعی نماز جمعه است.
فرماندار شهرستان قزوین اضافه کرد: پیشرفت ما مرهون دفاع مقدس است و همین دفاع مقدس، بسیج نیروها و گسیل آنها برای اعزام به جبهه‌ها در نماز جمعه‌ها و توسط ائمه جمعه‌ها صورت می‌گرفت و باید جایگاه نماز جمعه حفظ و تقویت شود.
وی با اشاره به اهمیت حضور مسئولان در اجتماعات مردمی افزود: ما می‌گوییم با توجه به بُعد مسافت، مردم محمودآباد به راحتی به ما دسترسی دارند و ما نیز راحت به مسئولان این شهر دسترسی داریم و در جریان موضوعات هستیم و شاید کمتر احساس می‌شود در آنجا حضور یابیم و 20 تا 30 نفر از مدیران به روستاهای دوردست رفته و نسبت به حل مشکلات اقدام می‌شود.
میربها تصریح کرد: البته در یک زمان‌بندی مدیران باید به این شهر آمده و از نزدیک مشکلات مردم را دیده و نسبت به حل آن قدم بردارند، سفرهای دولت باید الگویی برای همه ما باشد.
وی عنوان کرد: خود ما یک شهروند بودیم و در دولت‌های گذشته می‌دیدیم حرف‌هایی که از جامعه مردم به تهران منعکس می‌شد به خوبی مطرح نمی‌شد ولی همان موضوعات در دولت نهم و دهم به سرعت چاره‌اندیشی می‌شود زیرا هیئت دولت به استان‌ها سفر کرده و از نزدیک مسائل را مشاهده کردند و نسبت به رفع آن قدم برداشتند، ما مسئولان اگر از نزدیک در جریان امور قرار گیریم درصدد رفع آن نیز اقدام خواهیم کرد.
فرماندار شهرستان قزوین اعلام کرد: ویژگی دیگر نماز جمعه محمودآباد این است که مردم را متوقع بار نیاورده است و حتی شاید توقعات مردم نیز کمتر شده است البته چه این توقع باشد و چه نباشد مسئولان وظیفه دارند در راستای رفع کاستی‌ها و نیازها قدم بردارند.
وی در ادامه با اشاره به سرشماری عمومی نفوس و مسکن اظهار کرد: سرشماری نفوس و مسکن از دوم آبان ماه آغاز می‌شود و نقش کلیدی در توسعه کشور و شهرها دارد و باید به گونه‌ای فعالیت شود که مردم مشتاق باشند که آمارگیر به درب منازل آنها مراجعه کند و همکاری کرده و اطلاعات لازم را در اختیار مأموران قرار دهند.
میربها خاطر‌نشان کرد: استان قزوین استانی مهاجرپذیر است و روز به روز نیز جمعیت مهاجرپذیر آن بیشتر می‌شود و این جمعیت نیز بیشتر در شهرک‌های اقماری مانند محمودآباد و اقبالیه ساکن می‌شوند و یکی از مهم‌ترین اطلاعات برای برنامه‌ریزی، جمعیت است.
وی به 13 آبان اشاره کرد و افزود: ایام 13 آبان را پیش‌رو داریم و باید این ایام برجسته شده و بیشتر به آن پرداخته شود و نسل سوم و جدید ما با این عناوین آشنا شوند و انگیزه‌ای که در انقلاب بود در اینها زنده شود و البته همانطور که رهبری نیز فرمودند نسل جدید ما با وجود اینکه امام و ظلم طاغوت را ندیدند ولی پایبند به انقلاب و ارزش‌های آن هستند.
فرماندار شهرستان قزوین در ادامه به بیداری در کشورهای منطقه اشاره و اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های بیداری در این کشورها مردمی بودن انقلاب‌ها است و ویژگی‌‌های که انقلاب اسلامی در ابتدا داشت را دارد.
وی افزود: البته در این بین در سوریه، انقلاب مردمی نیست و در هفت و هشت کشور انقلاب مردمی است و سوریه تنها جایی است که بیگانگان اسلحه رسانده و ما با مردم سوریه هستیم و از این‌رو به سوریه پرداخته نمی‌شود.
میربها تأکید کرد: شعارهایی که در این کشورهایی که بیداری اسلامی رخ داده، می‌دهند شعارهایی است که ما در ابتدای انقلاب استفاده می‌کردیم یا در وسط خیابان نماز می‌خوانند و برخی کشورها می‌خواهند بگویند این انقلاب‌ها، اسلامی نیست ولی دیده می‌شود که مردم شعارشان الله اکبر است، ضدیت با آمریکا و اسرائیل ویژگی دیگر این انقلاب‌ها است و مردم دنبال عدالت‌طلبی هستند.
وی با اشاره به ویژگی‌های شهر محمودآباد گفت: شهر محمودآباد شهری مستعد توسعه است و حتی اگر امکانات باشد، می‌توان 5 هزار نفر را در بحث مسکن مهر در محمودآباد ساکن کنیم و این موضوع خدمات را نیز به دنبال دارد.
فرماندار شهرستان قزوین با تقدیر از اقدامات امام جمعه شهر محمودآباد عنوان کرد: امام جمعه محمودآباد اقدامات خوبی را در این شهر داشتند و چهره ایشان به عنوان یک چهره معنوی مطرح می‌شود و برای ایشان آرزوی توفیق داریم و امیدواریم وظایف خود را به نحو مطلوبی به انجام رسانند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول