اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر دادگستری خبر داد:

وجود 13 هزار زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌ها

خبرگزاری فارس: وزیر دادگستری با اشاره به آمار مجرمان جرایم مالی و غیرعمد در زندان‌های کشور گفت: در حال حاضر بیش از 13 هزار زندانی جرایم مالی و غیرعمد در زندان‌های کشور حضور دارند که البته این آمار شناور است.

وجود 13 هزار زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌ها
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید مرتضی بختیاری پیش از ظهر امروز در نشست خبری در شهرستان بیرجند با بیان اینکه مراسم گلریزان در حال تبدیل شدن به یک فرهنگ در کشور است، اظهار داشت: خیران در این جشن‌ها کمک‌های زیادی را به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد انجام داده‌اند.
وی افزود: اکثر این افراد به خاطر جرایمی از جمله جرایم مالی، نفقه، مهریه و دیه و عدم توان پرداخت مالی در زندان‌ها به سر می‌برند.
وزیر دادگستری ادامه داد: البته تدابیر خوبی در بودجه 90 در این بخش اندیشیده شده است تا ما شاهد کم‌ترین مشکل در این بخش باشیم.
بختیاری در پاسخ به این سؤال که با تغییر نرخ دیه همکاری مراکز بیمه چگونه بوده است، تصریح کرد: همراهی مراکز بیمه بسیار خوب بوده است.
وی افزود: با تغییر نرخ دیه به 67.5 میلیون تومان درماه های عادی و 90 میلیون تومان در ماه‌های حرام و با همکاری مراکز بیمه قرار شد تا پایان سال هزینه بیمه‌ها هیچ تغییری پیدا نکند.
 
*90 درصد مراجعات مردمی در خراسان جنوبی از خانواده‌های زندانیان است
وزیر دادگستری به آمار مراجعات مردمی در سفر چهار هیئت دولت به خراسان جنوبی در بخش دادگستری اشاره کرد و گفت: 90 درصد مراجعان به دادگستری از خانواده‌های زندانیان بودند و تنها 10 درصد مشکلات قضایی بوده که این میزان نیز بیشتر اختلافات ملکی بوده است.
بختیاری مردم خراسان جنوبی را مردمی شهیدپرور توصیف کرد و اظهار داشت: این استان بیش از یک هزار و 700 شهید، 217 آزاده و 3 هزار و 700 جانباز بالای 25 درصد در راه حراست از این خاک و بوم تقدیم نظام کرده است.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول