اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان رضوی:

حدود 50 درصد از زندانیان را معتادان تشکیل می‌دهند

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی گفت: در حال حاضر حدود 50 درصد از زندانیان زندان‌ها را معتادان و افراد مبتلا به اعتیاد تشکیل می‌دهند.

حدود 50 درصد از زندانیان را معتادان تشکیل می‌دهند
محمد غفاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد با بیان این مطلب اظهار داشت: غفلت‌ها از جوانان سبب بروز چنین مشکلات بزرگی می‌شود.
وی افزود: آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه به دلیل همین غفلت‌ها و همچنین قدرت نرم دشمنان به وجود می‌آید.
معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه در این زمینه افراد مختلفی مقصر هستند، تصریح کرد: خود فرد، خانواده، نهادهای آموزشی رسمی و غیر رسمی و همچنین مسئولان ذی‌ربط از جمله این عوامل هستند.
وی با تأکید بر اینکه نهادهای آموزشی رسمی و غیر رسمی در این رابطه نقش بسزایی را ایفا می‌کنند، افزود: در همین رابطه باید آموزش و پرورش و مراکز آموزش عالی تأثیرگذاری مناسبی را برای بهبود این روند داشته باشند.
غفاری با اشاره به اجرای برنامه جامع خانواده پایدار در خراسان رضوی اظهار داشت: این طرح با قوت و پیگیری این در استان به مرحله اجرا در آمده است.
وی تحکیم خانواده را جزو مهم‌ترین و اصولی‌ترین کارها در این زمینه دانست و افزود: در همین راستا پنج عنوان برنامه در قالب تحول اجتماعی بعد از توجه به تحکیم خانواده مطرح می‌شود.
معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی با ابراز تأسف از این که از سال 84 تا 89 روند نامنظمی در برنامه ازدواج‌ها در این استان به ثبت رسیده است، خاطرنشان کرد: از این سال دائما رشد طلاق بیشتر و بیشتر شده است.
وی جایگاه خراسان رضوی در نسبت ازدواج به طلاق را دهم کشور در سال 84 عنوان کرد و یادآور شد: با این حال این رتبه در حال حاضر به چهارم رسیده است.
غفاری اعلام کرد: همچنین در آن سال به ازای هر نه واقعه ازدواج در خراسان رضوی یک طلاق در این استان اتفاق می‌افتاد.
وی متذکر شد: با این حال در پنج ماهه اول سال جاری این روند کمی بهبود یافته است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی با اشاره به تلاش مضاعف همه مسئولان استان در طول هفت ماه گذشته در زمینه تحکیم روابط خانواده خاطرنشان کرد: بهبود در این امر نشان‌دهنده همین تلاش‌ها است.
وی انجام مشاوره‌های ازدواج را از دیگر نتایج مورد قبول در این زمینه دانست و تصریح کرد: از دو هزار و 400 ازدواج توافقی به مشاوره ارسال شده، یک هزار نفر به کانون گرم خانواده برگشتند.
غفاری گفت: هدف از اجرای برنامه جامع خانواده پایدار نیز در راستای تحکیم بنیان خانواده و جلوگیری از فعل نامطلوب طلاق در جامعه است.
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول