اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های آذربایجان غربی تاکید کرد:

لزوم تامین محیط مناسب برای زندانیان

خبرگزاری فارس: مدیرکل زندان‌ها، اقدامات تامینی و تربیتی آذربایجان غربی گفت: همان‌طور که با هنجارشکنان برخورد می‌شود، لزوم تامین محیط مناسب برای تحمل کیفر نیز مورد توجه قرار دارد.

لزوم تامین محیط مناسب برای زندانیان
جبار باقری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: کمبود فضا برای ساماندهی زندانیان یکی از مهمترین مشکلات موجود در شهرستان‌های مختلف آذربایجان غربی است به‌طوری که این معضل در همه شهرستان‌ها مشکلاتی را برای مسئولان در حوزه‌های گوناگون ایجاد کرده است.
وی افزود: در راستای توسعه فضاهای موجود اقدامات مختلفی تاکنون انجام شده و طرح‌های عمرانی زیادی هم در مرحله اجرا قرار گرفته است به‌طوری که زندان میاندوآب در ماه‌های گذشته مورد بهره‌برداری قرار گرفت و زندانیان محکوم و تحت ‌قرار در زندان جدید ساماندهی شدند و زندانیان رای باز هم در محل قدیمی اسکان یافتند، همچنین یک باب زندان هم در ماکو مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.
این مسئول، کمبود فضا را در این ارتباط بسیار جدی عنوان کرد و گفت: با این مشکل مسئولان دست ‌و‌ پنچه نرم می‌کنند چرا که با افزایش جمعیت کیفری تامین نیازهای همه افراد زیرمجموعه بسیار دشوارتر از سابق می‌شود از این رو باید در راستای توسعه این قبیل اماکن گام‌های اساسی از طرف دولتمردان برداشته شود.
باقری یادآوری کرد: خوابگاه، اماکن آموزشی، محل تغذیه، سرویس بهداشتی و دهها مورد دیگر از الزامات اساسی هر زندان استاندارد محسوب می‌شود چرا که یک فرد با وجود مجرم بودن باید در دوران محکومیت خود یک زندگی سالم را تجربه کند تا به تدریج و با همراهی مددکاران برای ورود به اجتماع و رقم زدن سرنوشتی به مراتب بهتر از گذشته خود را آماده کند که این موضوع فقط در صورت دسترسی داشتن به امکانات مورد نیاز عملی می‌شود.
وی با بیان اینکه هر زندانی یک انسان بوده و دارای شان و منزلت است، اضافه کرد: با وجودی که افراد اسکان یافته در این قبیل مکان‌ها مرتکب جرایم مختلف شدند ولی در هر حال باید امکانات لازم برای رفاه و رشد اخلاقی افراد فراهم شود همان‌طور که در قانون به برخورد جدی و قاطعانه با هنجارشکنان اشاره شده است لزوم تامین محیط مناسب برای تحمل کیفر نیز مورد توجه قرار دارد هر چند این زندان‌ها در محیطی دور از اجتماع احداث شوند.
مدیرکل زندان‌ها، اقدامات تامینی و تربیتی آذربایجان غربی به مقیاس مناسب کانون اصلاح و تربیت آذربایجان غربی اشاره کرد و گفت: این کانون به عنوان محلی برای نگهداری از کودکان زیر 18 سال احداث شده است به طوری‌که ساختمان جداگانه‌ای به آن اختصاص یافته و در آن مکان تا حدودی امکانات موجود برای رشد فکری و پرورش نوجوانان اقدام می‌شود تا بعد از سپری کردن این دوران در مسیر درستی گام بردارند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول