اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

استاندار خراسان جنوبی:

150 میلیارد تومان در پروژه گازرسانی خراسان جنوبی هزینه شد

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان جنوبی گفت: از ابتدای دولت نهم تاکنون 150 میلیارد تومان در پروژه‌های گازرسانی خراسان جنوبی هزینه شده است.

150 میلیارد تومان در پروژه گازرسانی خراسان جنوبی هزینه شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، قهرمان رشید صبح امروز در جلسه بررسی مشکلات خراسان جنوبی که  همزمان با سفر هیئت دولت برگزار شد، اظهار داشت: بالغ بر 2 هزار و 400 کیلومتر خطوط تغذیه و انتقال و توزیع انجام شده و هم‌اکنون 14 درصد بخش روستایی و 90 درصد جمعیت شهری از نعمت گاز برخوردار شدند.
استاندار خراسان جنوبی از افتتاح بیش از 50 هزار واحد مسکن مهر تا پایان سال 91 خبر داد و گفت: از ابتدای دولت نهم بیش از 570 میلیارد تومان برای ساخت مسکن مهر شهری و روستایی هزینه شده است.
رشید کشاورزی را مهم‌ترین محور توسعه استان عنوان کرد و گفت: نزدیک به 35 درصد شاغلان استان در بخش کشاورزی فعالیت می‌کنند.
وی با اشاره به عملکرد دولت نهم و دهم اظهار داشت: محصولات زراعی استان در سال 84 نزدیک به 470 هزار تن بوده که این رقم تا سال 89 به 640 هزار تن افزایش یافته است.
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه بیشترین شرکت‌های سهامی زراعی کشور متعلق به خراسان جنوبی است، ادامه داد: در سال 84 تعداد دو شرکت سهامی در استان فعالیت داشت و در سال 89 این تعداد به هفت7شرکت افزایش یافته و هم‌اکنون نیز دو شرکت در دست اجراست.
وی با بیان اینکه طی این پنج سال اجرای سیستم آبیاری تحت فشار از 140 هکتار به 2 هزار و 700 هکتار افزایش یافته است، بیان کرد: طی این مدت شرکت‌های صنعتی استان از 5 به 16 ارتقا یافته است.
استاندار خراسان جنوبی نرخ ارزش افزوده در کشور را هشت درصد عنوان کرد و گفت: این رقم در خراسان جنوبی بین 20 تا 25 درصد است.
 وی خاطرنشان کرد: در دولت نهم و دهم تعداد تعاونی‌های استان از 706 تعاونی به یک‌هزار و 651 تعاونی افزایش یافته است.
وی از رشد 211 درصدی پروانه‌های بهره‌برداری شده در حوزه معدن خبر داد و گفت: تعداد پروانه بهره‌برداری شده معدنی طی این پنج سال از 91 فقره به 219 فقره افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه همچنین تعداد پروانه‌های بهره‌برداری شده در حوزه صنعتی از 154 فقره به 365 فقره ارتقا یافته است، ادامه داد: از ابتدای دولت نهم تا سال 89 راه روستایی استان از 2 هزار و 440 کیلومتر به 4 هزار 140 کیلومتر افزایش یافته است.
استاندار خراسان جنوبی شاخص راه روستایی بالای 20 خانوار در استان را 65 درصد عنوان کرد و گفت: راه آسفالته طی این پنج سال از 2 هزار و 657 هزار کیلومتر به 3 هزار و 140 کیلومتر رسیده است.
وی ادامه داد: در دولت نهم 113 پروژه راهسازی استان با 2 هزار و 878 کیلومتر انجام شده است.
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در بحث مسکن تاکنون 370 هکتار زمین و 24 میلیارد تومان تسهیلات هزینه شده است، تصریح کرد: از ابتدای دولت نهم نزدیک به 19 هزار و 800 واحد مسکن روستایی و 7 هزار و 200 مسکن شهری در استان تحویل شده است و هم‌اکنون نیز 3 هزار و 645 واحد مسکن شهری آماده افتتاح است که در این سفر هیئت دولت به بهره‌برداری می‌رسد.
وی از افتتاح بیش از 50 هزار واحد مسکن مهر تا پایان سال 91 خبر داد و گفت: از ابتدای دولت نهم بیش از 570 میلیارد تومان مسکن مهر شهری و روستایی هزینه شده است.
به گفته وی، 14 هزار مسکن مهر تا پایان سال 90 به مردم استان تحویل می‌شود.
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه بالغ بر 619 میلیارد و 251 میلیون تومان هزینه آبرسانی در استان شده است، یادآور شد: از ابتدای دولت نهم کانال خطوط انتقال  آب از 2 هزار و 71 کیلومتر به 3 هزار و 160 کیلومتر رسیده است.
رشید ادامه داد: در سال 84 برق کل استان 140 مگاوات بوده و هم‌اکنون در استان نزدیک به 700 مگاوات در استان تولید می‌شود.
وی افزود: در دولت نهم تمامی روستاهای بالای 20 خانوار از نعمت برق برخوردار شده‌اند و این طرح نیز در روستاهای 10 خانوار آغاز شده است و تا پایان سال جاری شش روستا توسط انرژی خورشیدی برق‌دار می‌شوند.
استاندار خراسان جنوبی میانگین کمک برای سرانه دولت در خراسان جنوبی را 3 میلیون تومان برشمرد و گفت: این سرانه هم اکنون به 6.5 میلیون تومان افزایش یافته است و پیش‌بینی می‌شود این رقم به 10 میلیون تومان نیز افزایش یابد.
رشید از توسعه چشمگیر مراکز بهداشتی استان در دولت نهم خبر داد و گفت: طی این مدت تعداد تختخواب‌های مراکز بهداشت استان از 81 به 736 تختخواب افزایش یافته و هم اکنون ساختمان بیمارستان‌های سربیشه، درمیان، سرایان آماده تحویل و نیازمند تجهیزات است.
 وی با اشاره به رشد چشمگیر پایگاه‌های امداد جاده‌ای استان در دولت نهم اظهار داشت: این پایگاه‌ها از 19 به 40 رسیده است.
 وی با بیان اینکه در سال 84 تنها 14 مجموعه ورزشی در استان وجود داشته است گفت: تاکنون 70 پروژه در استان با اعتباری بالغ بر 196 میلیارد ریال افتتاح شده است.
 به گفته وی، سرانه فضای سرپوشیده و رو باز استان از 15 سانتی متر به 105 سانتی متر تا سال 89 رسیده است.
استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌ها از 36 به 57 مرکز دانشگاهی افزایش یافته است.
وی ایجاد بنیاد ملی نخبگان را از مصوبات سفر قبلی عنوان کرد و گفت: این مصوبه محقق شده و به بهره‌برداری رسیده است.
رشید با بیان اینکه پارک علم و فناوری در استان نیز افتتاح شده است، افزود: این پارک موجب تبدیل دانش به ثروت شده است. 
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول