اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس:

هیچ مشکلی در تامین گاز زمستانی کشور وجود ندارد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: هیچ مشکلی در تامین گاز زمستانی کشور وجود ندارد.

هیچ مشکلی در تامین گاز زمستانی کشور وجود ندارد
به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، موسی سوری اظهار داشت: هیچ مشکلی در تامین گاز زمستانی کشور وجود ندارد، هم‌اکنون روزانه 250 تا 260 میلیون متر مکعب گاز از میدان مشترک پارس جنوبی برداشت می‌شود و تا اسفند ماه این میزان به 280 میلیون متر مکعب افزایش خواهد یافت.
وی تصریح کرد: میدان مشترک پارس جنوبی با فعالیت 29 فاز استاندارد و 24 پالایشگاه در پایان سال 94 از مرز تولید روزانه 800 میلیون مترمکعب گاز عبور خواهد کرد.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با بیان اینکه در مدت 16 سال از آغاز بهره‌برداری از میدان‌های مشترک پارس جنوبی، 10 فاز استاندارد در این میدان به بهره‌برداری رسید، افزود: هم اکنون روزانه 250 تا ‌260 میلیون متر مکعب گاز از این میدان مشترک برداشت می‌شود.
سوری یادآور شد: با تمهیدات انجام شده، سوخت زمستانی صنایع و نیروگاه‌ها نیز بدون هیچ مشکلی تامین می‌شود.
وی توسعه 19 فاز دیگر در پارس جنوبی را در دو گروه تقسیم‌بندی کرد و گفت: فازهای قدیمی شامل فازهای 12، 15، 16، 17 و 18 است که فاز 12 به تنهایی 84 میلیون متر مکعب گاز ترش تولید می‌کند، ولی بقیه فازها هر یک ظرفیت تولید 56 میلیون متر مکعب گاز را دارند.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس درباره روند اجرای فازهای 15 و 16 پارس جنوبی بیان داشت: پایان آذر امسال پالایشگاه این دو فاز برای شیرین‌سازی گاز راه‌اندازی می‌شود و در بخش دریایی نیز چاه‌های گاز آن تا سال 91 به بهره‌برداری خواهند رسید.
سوری اذعان داشت: پالایشگاه فازهای 17 و 18 نیمه نخست سال 91 وارد مدار می‌شوند و چاه‌های گازی آنها نیز از نیمه دوم سال آینده به مرحله تولید می‌رسند.
این مقام مسئول از بهره‌برداری زودهنگام از بزرگ‌ترین فاز تولید گاز کشور در ابتدای نیمه دوم سال آینده خبر داد و افزود: پالایشگاه شیرین سازی و چاه‌های تولیدی فاز 12 پارس جنوبی مهر سال آینده به صورت همزمان در مدار تولید و بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.
سوری اضافه کرد: بهره‌برداری از فاز 12 در مجموع با رشد 59.37 درصدی در دست اجراست، ضمن آن که این فاز در بخش خطوط لوله با 91.44 درصد، بیشترین پیشرفت فیزیکی را دارد.
وی خاطرنشان کرد: فاز 12 در بخش سکو بیش از 67 درصد پیشرفت فیزیکی، در بخش خشکی بیش از 47 درصد، در بخش حفاری بیش از 62 درصد و در بخش مدیریت و طراحی بیش از 84 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس در باره روند راه‌اندازی فازهای باقی مانده پارس جنوبی ابراز داشت: راه‌اندازی فازهای 13، 14، 19، 20 و 21، 22 تا 24 در سال 89 از سوی رئیس جمهوری به پیمانکاران واگذار شد، همچنین عملیات واگذاری زمین برخی از این فازها از اول تیر 89 آغاز شد.
سوری با بیان اینکه مراحل پیشرفت همه فازها یکسان نیست، افزود: برخی از فازها از جمله فازهای 13، 22 تا 24 در بخش خشکی پیشتاز و بر اساس برنامه پیش می‌روند و برخی دیگر در بخش دریا مطابق با برنامه هستند و شکاف زیادی میان عملکرد واقعی و پیشرفت برنامه این فازها وجود ندارد.
وی یادآور شد: در مجموع همه فازها با مدیریت علمی و مدیریت جهادی در حال پیشرفت هستند و راهکارهای زیادی در زمینه تامین به موقع منابع مالی و تقویت نیروی انسانی برای بهره‌برداری به موقع از فازها در دست اجراست.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول