اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

چهارمین فصل سفرنامه به سرزمین طلای سرخ؛

تسریع دهستان عربخانه به بخش سرداران مصوب شود

خبرگزاری فارس: بخشدار شوسف از هیئت دولت و رئیس جمهور خواست تا تسریع دهستان عربخانه به بخش سرداران مورد تصویب قرار گیرد.

تسریع دهستان عربخانه به بخش سرداران مصوب شود
به گزارش خبرگزاری فارس در نهبندان، حسین هاشمی صبح امروز در جمع مدیران شهرستان نهبندان که با حضور وزیر دفاع به عنوان نماینده تام‌الاختیار ریاست جمهوری همراه بود، اظهار داشت: بخش شوسف نهبندان دارای جمعیتی بالغ بر 17 هزار نفر است که اکثریت قریب به اتفاق آنها ساکن در روستاها هستند.
وی با بیان اینکه این بخش دارای 232 پارچه آبادی و روستا است، تصریح کرد: از این تعداد 173 روستا داری سکنه هستند، همچنین این بخش دارای دو دهستان است.
بخشدار شوسف با اشاره به اینکه این بخش فاصله نزدیکی تا مرز کشور پر مخاطره افغانستان دارد، ادامه داد: از هیئت دولت و ریاست جمهوری می‌خواهیم تا مشکلات این منطقه را در قالب مصوبه در آورد و به مردم محروم این منطقه توجه جدی داشته باشد.
هاشمی مقدمات ارتقای دهستان عربخانه به بخش سرداران را انجام شده دانست و افزود: تسریع این مهم را از هیئت دولت به عنوان یک مصوبه این سفر خواستاریم.
وی یادآور شد: چهار نفر از سرداران شهید سرافراز خراسان جنوبی از مردمان همین بخش هستند که مزار شریفشان در روستاهای بخش شوسف قرار دارد.
بخشدار شوسف شبانه‌روزی شدن مرکز بهداشتی و درمانی شوسف را از خواسته‌های به حق مردم این بخش عنوان کرد و گفت: عبور باند دوم محور نهبندان به بیرجند از شهر شوسف از دیگر درخواست‌های مردم است که می‌تواند رشد اقتصادی این بخش را به دنبال داشته باشد.
هاشمی اظهار داشت: ارتقای نمایندگی آموزش و پرورش شوسف به اداره یکی دیگر از درخواست‌های مسئولان این بخش از هیئت دولت، مسئولان استانی و شهرستانی محسوب می‌شود.
وی راه‌اندازی نمایندگی‌های کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، ثبت احوال، تامین اجتماعی و برق را در این بخش ضروری دانست و تصریح کرد: اشتغال و صدور مجوز برای حفر چاه کشاورزی با توجه به اینکه بیشترمردم این منطقه کشاورز و دامدار هستند، از دیگر خواسته‌های مردم این بخش به شمار می‌رود.
بخشدار شوسف اضافه کرد: ایجاد ناحیه صنعتی در این شهر به منظور تامین زیرساخت‌ و بسترهای فعالیت‌های اقتصادی بسیار ضروری است.
هاشمی افزود: توانمند کردن شرکت تعاونی دهیاران شوسف و عربخانه از دیگر درخواست‌های مردم است که امید است تمامی این مشکلات و درخواست‌های مردم بخش شوسف نهبندان مورد تصویب هیئت دولت در این سفر قرار گیرد.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول