اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته امداد ابهر خبر داد:

وجود 25 هزار مشترک صندوق صدقه در ابهر

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ابهر گفت: در حال حاضر 25 هزار مشترک صندوق صدقه در این شهرستان وجود دارد.

وجود 25 هزار مشترک صندوق صدقه در ابهر
مظاهر قنبری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: در حال حاضر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ابهر خدمات بسیار مختلفی را به مددجویان زیر پوشش این نهاد ارائه می‌دهد.
وی با اشاره به برخی از خدمات ارائه شده به مددجویان زیر پوشش این نهاد یادآور شد: در پنج ماهه نخست سال‌جاری مبلغ 11 میلیارد و 535 میلیون ریال به مددجویان ابهری کمک شده است.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ابهر تصریح کرد: میزان کمک‌های صورت گرفته به مددجویان در قالب پرداخت وام‌ها و تسهیلات بلاعوض بوده است.
 وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی از برنامه‌های فرهنگی صورت گرفته توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ابهر افزود: برگزاری مسابقات فرهنگی برای مددجویان زیر پوشش از جمله برنامه‌های انجام شده توسط این نهاد است.
قنبری همچنین با اشاره به اجرای طرح جامع آموزشی یادآور شد: این طرح نیز یکی از برنامه‌های بسیار جامعی بوده است که توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان و به تبع آن در شهرستان ابهر اجرا شده است.
وی همچنین از ارائه خدمات به صورت تک خدمتی و چند خدمتی به مددجویان خبر داد و گفت: این اقدامات نیز در راستای توانمندسازی مددجویان ارائه شده است.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ابهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌های این نهاد در زمینه هدایت تحصیلی و شغلی مددجویان بازمانده از تحصیل ادامه داد: هدایت مددجویان به اجرای طرح‌های کوچک اقتصادی از جمله اقداماتی است که در این زمینه صورت گرفته است.
وی همچنین با اشاره به ایجاد طرح‌های اشتغالزایی در شهرستان ابهر یادآور شد: در شش ماهه نخست سال‌جاری بیش از 150 مورد ایجاد اشتغال به صورت پایدار صورت گرفته است.
قنبری همچنین با اشاره به معرفی 30 مورد به مراکز کاریابی اضافه کرد: هدف از انجام طرح‌های مختلف اشتغالزایی و ایجاد اشتغال برای مددجویان افزایش توان اقتصادی مددجویان زیر پوشش این نهاد است.
وی با بیان اینکه طرح‌های اجرا شده برای مددجویان زیر پوشش این نهاد در زمینه‌های کشاورزی، دامداری و صنایع دستی بوده است، افزود: همچنین طرح‌های تولیدی و خدماتی نیز از جمله طرح‌های اجرا شده به منظور توانمندسازی مددجویان است.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ابهر یادآور شد: با ایجاد اشتغال برای مددجویان زیر پوشش این نهاد خودباوری و اعتماد به نفس برای مددجویان است.
وی در ادامه با اشاره به تامین مسکن مددجویان زیر پوشش این نهاد افزود: از سال 86 تعداد 700 واحد مسکونی در روستاهای بخش مرکزی شهرستان ابهر ساخت و نوسازی شده است.
قنبری با بیان اینکه اعتبارات مورد نیاز برای ساخت این تعداد واحد مسکونی از محل اعتبارات وام و نوسازی تامین شده است، ادامه داد: زیربنای واحدهای مسکونی مذکور 35 هزار متر مربع است.
وی ساخت و نوسازی 149 واحد مسکونی برای مددجویان شهری زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ابهر را نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط این نهاد عنوان کرد و افزود: در حال حاضر اقدامات بسیار خوبی در زمینه ساخت واحدهای مسکونی برای مددجویان زیر پوشش شهرستان ابهر صورت می‌گیرد.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ابهر در ادامه با اشاره به برخی از اقدامات صورت گرفته توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ابهر در زمینه توانمندسازی مددجویان زیر پوشش این نهاد یادآور شد: این اقدامات در راستای محرومیت زدایی در بین مددجویان این نهاد صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 2 هزار و 916 خانوار مددجو زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ابهر هستند، اضافه کرد: در حال حاضر خدمات مختلفی در راستای توانمندسازی و خودکفایی مددجویان زیر پوشش این نهاد صورت می‌گیرد.
قنبری یادآور شد: این تعداد خانوار برابر با 5 هزار و 908 نفر مددجوی زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ابهر است.
وی افزود: خدمات ارائه شده به مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ابهر در قالب سر فصل‌های مختلف صورت می‌گیرد.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ابهر از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ابهر را جلوگیری از مهاجرت روستاییان عنوان کرد و افزود: در این زمینه اقدامات چشمگیری توسط این نهاد صورت گرفته است.
وی اقدامات انجام شده در زمینه جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر و همچنین مهاجرت از شهر به روستا را اعطای وام‌ به مددجویان عنوان کرد.
قنبری با بیان اینکه وام‌های مذکور در قالب وام‌های خود اشتغالی به مددجویان اعطا می‌شود، گفت: اعطای این وام‌ها موجب ایجاد فضای خود کفایی برای مددجویان زیر پوشش این نهاد می‌شود.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول