اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خدابنده خبر داد:

ایجاد اشتغال برای 4 هزار نفر در خدابنده

خبرگزاری فارس: فرماندار خدابنده گفت: با بهره‌برداری از پتروشیمی خدابنده زمینه اشتغال 4 هزار نفر در خدابنده فراهم می‌شود.

ایجاد اشتغال برای 4 هزار نفر در خدابنده
نورالدین رفیعی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: شهرستان خدابنده به عنوان دومین شهرستان استان زنجان به دلیل پهناور بودن مشکلات زیادی را دارد که در دولت‌های گذشته به دلیل عدم توجه به پیشرفت و توسعه آن از خلاءهای زیادی رنج می‌برد.
وی با بیان اینکه در شهرستان خدابنده عدالت که باید به تناسب نیاز شهرستان در نظر گرفته می‌شد انجام نشده است، بیان کرد: با نگاه بلند دولت نهم و دهم در راستای حل مشکلات بخش‌های مختلف جامعه از شهری و روستایی برنامه‌ریزی‌های مطلوبی در راستای توسعه استان و به تبع آن شهرستان خدابنده انجام شده است.
فرماندار خدابنده خاطرنشان کرد: با نگاه بلند استاندار زنجان و توجه به بخش‌های مختلف استان به ویژه روستاها و شهرها در قالب ستاد عمران شهری و روستایی برنامه‌های مختلفی در راستای توسعه شهرستان پیش‌بینی شده است که این پروژه‌ها کلنگ‌زنی شده و برخی نیز در مرحله اجرایی قرار دارد.
وی یادآور شد: توجه استاندار زنجان به پیشرفت همپای مناطق کم‌تر توسعه یافته و توسعه نیافته با شهرهای توسعه یافته زمینه عدالت محوری دولت را در توجه به بخش‌های مختلف امکان‌پذیر کرده و در حال حاضر پروژه‌های مختلفی در شهرستان پیگیری می‌شود.
رفیعی با بیان اینکه با همکاری و تعامل همه دستگاه‌ها و ارگان‌های ذی‌ربط بسیاری از مشکلات شهرستان حل می‌شود، افزود: میزان اعتبارات در نظر گرفته شده برای شهرهای مختلف استان قابل مقایسه با سال‌های گذشته نیست، اما عدم توجه مسئولان در سال‌های گذشته موجب عقب ماندگی بخش‌های مختلف جامعه شده است.
وی از تزریق 15 میلیارد تومان برای پروژه‌های مختلف شهرستان خدابنده در سال جاری خبر داد و افزود: این اعتبار 3 برابر شهرستان‌های دیگر استان است که با برنامه‌ریزی‌های در نظر گرفته شده به نحو مطلوبی در شهرستان در راستای توسعه بخش‌های مختلف در به کار گیری می‌شود.
فرماندار خدابنده با بیان اینکه خلاهای موجود، شهرستان خدابنده را به شهرستانی کم‌توسعه تبدیل کرده است، یادآور شد: به یکباره نمی‌توان همه مشکلات شهرستان را حل کرد بلکه باید با برنامه‌ریزی مناسب و در نظر گرفتن اولویت در کارها در راستای محرومیت‌زدایی در شهرستان گام برداشت.
وی با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای انجام پروژه‌های مختلف در نظر گرفته شده است، افزود: آغاز احداث پروژه، بزرگ راه کبودر آهنگ به خدابنده‌، پل کمربندی به طول 18 کیلومتر و 45 متر عرض، ارتقای راه‌های قیدار به غار کتله‌خور و راه گردشگری قیدار به ابهر و شهر سجاس به زنجان با 52 کیلومتر مربع از جمله این پروژه‌ها محسوب می‌شود.
رفیعی تصریح کرد: با ارتقای راه‌های شهرستان بار ترافیک شهرستان کاهش یافته و مسیر در نظر گرفته شده به راحتی طی می‌شود.
وی با بیان اینکه مشکلات شهرستان به یکباره حل نمی‌شود، متذکر شد: باید منابع ملی و استانی در راستای حل مشکلات شهرستان، بیشتر به این شهرستان اختصاص یابد تا شاهد توسعه مطلوب در بخش‌های مختلف باشیم.
فرماندار خدابنده ادامه داد: در دور سوم سفر هئیت دولت به استان زنجان 19 مصوبه در راستای توسعه شهرستان تصویب شده که از 107 پروژه نیز شهرستان خدابنده به صورت مستقیم و غیر مستقیم بهره‌برداری می‌کند.
وی بیان کرد: در دور دوم سفر هئیت دولت به استان زنجان احداث پتروشیمی زنجان به تصویب رسید که با یک میلیارد و 100 میلیون تومان این طرح زمینه اشتغال 4 هزار نفر را فراهم می‌کند که 10 درصد آورده از طریق بخش خصوصی در نظر گرفته شده است که اعتبارات دولتی همه به آن اضافه می‌شود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول