اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

چهارمین فصل سفرنامه به سرزمین طلای سرخ؛

اشتغال مهم‌ترین مشکل شهرستان نهبندان

خبرگزاری فارس: اشتغال مهم‌ترین مشکلی است که در حال حاضر بیشتر در شهرستان نهبندان احساس میشود از این رو به دلیل شرایط خاص این شهرستان مبحث اشتغال مورد توجه بیشتر هیئت دولت باید قرار گیرد.

اشتغال مهم‌ترین مشکل شهرستان نهبندان
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جمعی از شهروندان نهبندانی همزمان با سفر رئیس جمهور اعلام کردند که دولت نهم و دهم در این مدت در تمام زمینه‌ها فعالیت‌های موثری را انجام داده است، اما عمق محرومیت آنقدر بالاست که نیاز به حمایت بیشتر دارد.
یک شهروند نهبندانی در این زمینه به خبرنگار فارس گفت: اشتغال مهم‌ترین مشکلی است که در حال حاضر بیشتر در شهرستان نهبندان احساس می‌شود از این رو به دلیل شرایط خاص این شهرستان مبحث اشتغال مورد توجه بیشتر هیئت دولت باید قرار گیرد.
رضا محمدی ادامه داد: مردم ولایت‌مدار این شهرستان در زمان انقلاب و دفاع مقدس با وجود مشکلات زیاد برای نگهداری نظام مقدس جمهوری اسلامی وارد صحنه شده‌اند و نهبندان به نسبت جمعیت خود شهدای بیشتری نسبت به شهرهای قطب جمعیت کشور تقدیم انقلاب کرده است.
 
* اشتغال بومی در کارخانه گچ مهر انتظار ماست
یکی دیگر از شهروندان نهبندانی نیز با بیان اینکه خدمات دولت را در این مدت نمی‌توان نادیده گرفت، گفت: در سفرهای پیشین هیئت دولت بر اساس اعلام مسئولان بیش از 50 پروژه در زمینه‌های گوناگون در نهبندان مصوب شده که اکثریت این پروژه‌ها به بهره‌برداری رسیده و سبب ایجاد اشتغال برای جوانان این شهرستان شده است.
زهرا هاشمی یادآور شد: پروژه راه‌اندازی کارخانه گچ مهر و جایگزینی کارخانه پنبه نسوز نهبندان از مصوبات سفر هیئت دولت در بخش صنایع و معدن بود.
وی تصریح کرد: کارخانه گچ مهر به شهرداری شهرستان واگذار شد و انتظار از مسئولان این است مبحث اشتغال بومی در این مجموعه را پیگیری کنند.
 
*دولت مشکلات چاه‌های کشاورزی را حل کند
مردم روستاهای معدن حاجات، چاهشند دغال، طبسین علیا، طبسین صفلی و روستای بندان نیز خواستار توجه دولت به بحث کمبود آب شدند. نداشتن ساختمان راهنمایی و دبیرستان، اشتغال و مشکلات چاه‌های کشاورزی از مهم‌ترین مشکلات مردم این روستاها است. 
 
* سرمایه‌گذاری دولت در راستای ایجاد واحد فرآوری سیلیس ضروری است
معاون سیاسی فرماندار نهبندان نیز گفت: طی سه سفر گذشته هیئت دولت به شهرستان نهبندان تعداد 98 پروژه مصوب شده که بیش از 70 درصد آنها تاکنون اجرایی شده است.
علی خزاعی گازرسانی به عنوان یک زیر ساخت مهم برای جذب سرمایه‌گذاران را یکی از خواسته‌های به حق مردم این شهرستان دانست و ادامه داد: سرمایه‌گذاری دولت در راستای ایجاد واحد فرآوری سیلیس با توجه به معدن غنی در نهبندان و کمک در ایجاد زمینه‌های مناسب به منظور جذب نیروهای متخصص پزشکی و فرهنگی در سفر هیئت دولت به عنوان خواسته‌های مردم این سامان مطرح می‌شود.
وی اضافه کرد: راه‌اندازی مجدد بازارچه دوکوهانه نهبندان با توجه به فراهم بودن زیرساخت‌های بسیار خوب در این بازارچه نیز آرزوی دیرینه مرزنشینان و عشایرنشینان منطقه است که این مورد را به استحضار رئیس جمهور می‌رسانیم.
خزاعی افزود: پروژه‌هایی نظیر پروژه ایجاد سد بندان، ایجاد سوئیت پزشکان از مصوباتی است که تاکنون اجرایی نشده و با توجه به شرایط و اقلیم منطقه خواستار عملیاتی شدن یا جایگزینی آنان هستیم.
 
*ارتقای بیمارستان نهبندان خواسته مردمی است
معاون فرماندار نهبندان گفت: ارتقای بیمارستان 32 تختخوابی شهید آتشدست نهبندان به 64 تختخواب را از هیئت دولت خواستار هستیم که اگر برخی اوقات ضریب اشغال این تخت‌ها کم است به دلیل نبود پزشکان متخصص است که بیماران مجبور به عزیمت از نهبندان به مراکز استان‌های خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان هستند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول