اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور وزیر جهاد کشاورزی:

اساسنامه جدید شرکت‌های سهامی زراعی تصویب شد

خبرگزاری فارس: مشاور وزیر جهاد کشاورزی از تصویب اساسنامه جدید شرکت‌های سهامی زراعی در کمیسیون زیربنایی دولت قبل خبر داد و گفت: امید است با ابلاغ اساسنامه جدید روح تازه‌ای در کالبد شرکت‌های سهامی زراعی و فعالیت‌های کشاورزی کشور دمیده شود.

اساسنامه جدید شرکت‌های سهامی زراعی تصویب شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، پیمان فلسفی چهارشنبه در نشست بررسی مشکلات کشاورزان خراسان جنوبی در حاشیه سفر دولت نظام‌های بهره‌برداری متنوع در خراسان جنوبی را نقطه عطفی در تاریخ کشاورزی استان برشمرد و افزود: در دولت نهم و دهم پنج شرکت سهامی زراعی در خراسان جنوبی راه‌اندازی شده است.
وی ادامه داد: این شرکت‌های سهامی یک الگوی توسعه کشاورزی و نظام بهره‌برداری مناسب برای رفع محرومیت‌ها و توانمندسازی کشاورزان تلقی می‌شود.
مشاور وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: اعتبارات زیادی برای شرکت‌های سهامی زراعی استان تصویب شده و این الگوی شرکت‌های سهامی زراعی خراسان جنوبی پایه‌ای شد که در استان‌های دیگر از این الگو استفاده کنند.
فلسفی با بیان اینکه در سطح کشور 32 شرکت سهامی زراعی با مدل شرکت‌های سهامی زراعی خراسان جنوبی وجود دارد، افزود: با تغییراتی که در اساسنامه شرکت‌های سهامی زراعی به عمل آمده این شرکت‌ها با یک ویژگی‌های متمایز و متفاوتی کار خود را دنبال می‌کنند.
وی تصریح کرد: امید است در سفر چهارم هیئت دولت شاهد مصوبات خوبی در ارتباط با شرکت‌های سهامی زراعی برای خراسان جنوبی باشیم.
مشاور وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه اساسنامه جدید شرکت‌های سهامی زراعی در کمیسیون زیربنایی دولت طی روزهای گذشته به تصویب رسیده است، اظهار داشت: انتظار ما این است که در مصوبات چهارم هیئت دولت در خراسان جنوبی این اساسنامه جدید به تایید و تصویب نهایی برسد که با ابلاغ این اساسنامه روح تازه‌ای در کالبد شرکت‌های سهامی زراعی و فعالیت‌های کشاورزی خراسان جنوبی دمیده شود.
فلسفی با اشاره به نقش واسطه‌ها و دلالان در بخش کشاورزی افزود: دلالان و واسطه‌ها نقش خاصی را در بازار محصولات کشاورزی ایفا می‌کنند که این نقش در شرایط فعلی به نفع کشاورز، تولید کننده و مصرف‌کننده نیست و اینها از حضور واسطه‌های متعدد در بخش کشاورزی ضرر می‌بینند.
وی استفاده از توان و ظرفیت تشکل‌های بخش کشاورزی از جمله اتحادیه‌های تعاونی تولید، تعاونی‌های روستایی و اتحادیه‌های تعاونی کشاورزی را راهکار مناسب برای مقابله با دلالان و واسطه‌ها در بازار برشمرد.
انتهای پیام‌/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول