اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/حاشیه‏های گشایش نمایشگاه بزرگ سمنان/

از نظم استاندار تا تاخیر برگزارکنندگان نمایشگاه

خبرگزاری فارس: آیین گشایش نمایشگاه بزرگ سمنان با حاشیه‏های فراوانی روبه‏رو بود که شاید نظم استاندار سمنان برای حضور در مراسم و تاخیر برگزارکنندگان نمایشگاه از جالب‏ترین آن باشد.

از نظم استاندار تا تاخیر برگزارکنندگان نمایشگاه
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، عصر امروز آیین گشایش نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب سمنان برگزار شد و این مراسم با حاشیه‏های خواندنی و جالبی روبه‏رو بود.
 
* آیین گشایش نمایشگاه بزرگ سمنان با حضور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئولان موسسه نمایشگاه‏های فرهنگی ایران، استاندار سمنان و جمع اندکی از علاقه‏مندان به کتاب و مسئولان و مدیران دستگاه‏های اجرایی استان سمنان در سالن اجتماعات مدیریت امور شعب بانک ملی استان سمنان برگزار شد.
 
* این مراسم در حالی که در دعوتنامه‏های ارسالی از سوی ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب سمنان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان قرار بود در ساعت 15:30 در سالن ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی سمنان برگزار شود؛ اما در کمتر از چند ساعت به برگزاری آن، مکان افتتاحیه به سالن اجتماعات بانک ملی سمنان تغییر یافت.
 
* استاندار سمنان و هیئت همراهش و نیز تعدادی از خبرنگاران که راس ساعت مقرر در سالن بانک ملی سمنان حضور یافته بودند، با صندلی‏های خالی سالن مواجه شدند.
 
* مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز که مسئولیت برگزاری نمایشگاه کتاب سمنان را بر عهده داشت و میزبان اصلی مراسم محسوب می‏شد نیز با نیم ساعت تاخیر وارد سالن برگزاری افتتاحیه شد.
 
* معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز پس از پایان سخنان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان و پخش کلیپ نمایشگاه به سالن رسید.
 
* شرکت‏کنندگان در مراسم افتتاحیه پس از پایان این مراسم پیاده راهی محل برگزاری نمایشگاه در سالن چندمنظوره وحدت سمنان شدند و این نمایشگاه به دست معاون فرهنگی وزیر ارشاد گشایش یافت.
 
* در نشریه "کتاب استان" که به صاحب امتیازی موسسه نمایشگاه‏های فرهنگی ایران منتشر و در نمایشگاه کتاب سمنان توزیع شد، با تنی چند از برگزارکنندگان و صاحب‏نظران حوزه کتاب و کتابخوانی گفت‏وگو به عمل آمده بود.
نکته جالب اینکه در این نشریه از بین نمایندگان استان سمنان، تنها با مصطفی کواکبیان نماینده سمنان و مهدیشهر و کاظم جلالی نماینده شاهرود گفت‏وگو شده بود.
در کنار هم گذاشتن این دو رقیب سرسخت دیرینه نیز در جای خود قابل تامل بود و اینکه چرا از سایر نمایندگان صاحب‏نظر در این حوزه گفت‏وگویی را ترتیب نداده بودند.
 
* نشریه "کتاب استان" در گفت‏وگو با مصطفی کواکبیان، نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس، سمت دیگر کواکبیان را "عضو کمیسیون فرهنگی" ذکر کرده بود که این اشتباه نیز جای توجه دارد.
شاید مصاحبه‏کننده محترم، کواکبیان را با حجت‏الاسلام حسن ملک‏محمدی نماینده دامغان در مجلس که عضو کمیسیون فرهنگی است، اشتباه گرفته بوده است.
 
* چندی پیش اعضای ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب سمنان دیداری با نماینده ولی‏فقیه در استان و امام جمعه سمنان داشتند که حجت‏الاسلام و المسلمین سیدمحمد شاهچراغی در آن دیدار بر اینکه "نمایشگاه کتاب باید رنگ دینی و اسلامی داشته باشد"، تاکید کرده بود.
از همین رو، مسئولان برگزاری نمایشگاه نیز بنرهای بزرگی را با موضوع عفاف و حجاب در ورودی و سالن‏های نمایشگاه نصب کرده بودند.
چند دانشجو هنگام عبور از جلوی ورودی نمایشگاه می‏گفتند: "اینجا نمایشگاه کتاب است یا عفاف و حجاب".
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول