اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بناب:

انتشار کتاب‌ کودکان با مضامین غربی تهدید بزرگی است

خبرگزاری فارس: فرماندار بناب در خصوص آسیب‌های تربیتی نامناسب کودکان و نوجوانان در جامعه هشدار داد و گفت: تهیه و انتشار کتاب‌های کودکان با مضامین غربی تهدید بزرگی برای کشور است.

انتشار کتاب‌ کودکان با مضامین غربی تهدید بزرگی است
به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، سعید برقی ظهر امروز در نشست اعضای کارگروه تخصصی فرهنگی و اجتماعی بناب اظهار داشت: محتوا و مفاهیم کتاب‌های مربوط به قشر کودک و نوجوان با مضامین فرهنگ غربی تهیه شده و  سی‌دی‌های مختلف مربوط به کودکان و نوجوانان نیز برگرفته از فرهنگ بیگانه غرب تهیه می‌شود که یک تهدید بزرگ برای کشور است.
وی، این معضل را تهدیدی جدی دانست و گفت: دشمن با نفوذ از این راه در بین خانواده‌های ایرانی، روند تربیت کودکان و نوجوانان را تحت‌تأثیر قرار داده است.
فرماندار بناب، از مسئولان کتابخانه‌ها و آموزش و پرورش خواست با بررسی دقیق مصداق‌های این موضوع، از وجود کتاب‌ها و ابزارهایی با مضامین غلط غربی در این محیط ها جلوگیری کنند.
وی همچنین تصریح کرد: اگر روند تربیت کودکان و نوجوانان با همین شیوه پیش برود، در آینده با مشکلات مختلف تربیتی و اخلاقی نسل جدید مواجه می‌شویم.
برقی در ادامه نقش نهادها و ارگان‌های دولتی ذی‌ربط را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: نهادهای متولی مسائل فرهنگی و اجتماعی در این خصوص ضعیف عمل می‌کنند.
رئیس کارگروه تخصصی فرهنگی و اجتماعی بناب، از عدم حضور برخی مدیران و مسئولان ادارات در جلسات کارگروه فرهنگی و اجتماعی شهرستان انتقاد کرد و اذعان داشت: مسئولان باید به جای فرستادن جانشین و نماینده به جلسات تخصصی در فرمانداری، شخصاً با مطالعه و اطلاعات کافی در این جلسات حضور یابند و در اجرای جدی مصوبات جلسات فعال باشند.
در ادامه این نشست، رئیس اداره ورزش و جوانان بناب با ارائه گزارشی از فعالیت ورزش بانوان در این شهرستان اظهار داشت: با اختصاص یکی از سالن‌های ورزشی به بانوان هم اکنون قریب 400 ورزشکار بیمه شده زن در هشت رشته ورزشی فعالیت می‌کنند.
سهراب وکیلی، عدم وجود یک نفر نیروی خانم در اداره ورزش و جوانان را یکی از مشکلات اساسی ورزش بانوان ذکر کرد و خواستار صدور مجوز استخدام یک نفر نیروی زن در اداره ورزش و جوانان شهرستان شد.
رئیس کارگروه نشاط اجتماعی بناب همچنین با اشاره به برگزاری همایش‌های مختلف در سطح شهرستان، کمبود اعتبار را یکی از مشکلات اساسی دانست و از رئیس کارگروه تخصصی فرهنگی و اجتماعی شهرستان و اعضای آن خواستار همکاری تمام ادارات و نهادها در اجرا و برگزاری همایش‌های مختلف شد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول