اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف مازندران خبر داد:

احداث کتابخانه دینی در امامزاده‌های شاخص‌ مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: سعی داریم با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران در تمام 208 امامزاده شاخص استان، کتابخانه دینی احداث کنیم.

احداث کتابخانه دینی در امامزاده‌های شاخص‌ مازندران
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی ظهر امروز در نشست اجرایی توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی استان مازندران با اشاره به اینکه کتب دینی، عقیدتی، تاریخی و اسلامی در کتابخانه‌های امامزادگان مازندران تجهیز می‌شود، اظهار داشت: سعی داریم با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران، در تمام 208 امامزاده شاخص استان، کتابخانه دینی احداث کنیم.
وی گفت: هم اکنون پنج کتابخانه دیجیتال نیز در جوار امامزادگان استان بنا شده که در هفته وقف کتابخانه امامزاده ابراهیم(ع) آمل به بهره‌برداری می‌رسد.
سهرابی با بیان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران قول مساعد داده تا نسبت به تجهیز کتابخانه‌های امامزادگان استان اقدام کند، افزود: بسیاری از کتب قرآنی نیز در قفسه‌های امامزادگان مازندران موجود است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 25 هزار جلد کتاب در امامزاده‌های مازندران موجود است.
این مسئول با اعلام اینکه احداث کتابخانه‌ها در کنار امامزادگان در طرح جامع امامزادگان جانمایی شده است، یادآور شد: با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران، می‌توانیم سرانه فضاهای ساخت کتابخانه‌ها در امامزادگان را ارتقاء دهیم.
سرپرست مدیریت امور جوانان مازندران نیز از معرفی هفت کتابخوان جوان برتر استان و تقدیر از آنان با حضور وزیر ورزش و جوانان همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی خبر داد و اظهار داشت: از اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران می‌خواهیم تا نسبت به معرفی جوانان شاخص کتابخوان و تهیه بانک اطلاعاتی آنان اقدام کند.
روح الله معافی اذعان داشت: با استفاده از ظرفیت‌های بالفعل تشکل‌های مردم نهاد، اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران می‌تواند سرانه مطالعه را در بین جوانان ارتقا و فرهنگ کتابخوانی را به صورت وسیعی اطلاع‌رسانی کند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول