اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سمنان:

هیچ چیز نمی‏تواند جای کتاب را بگیرد

خبرگزاری فارس: استاندار سمنان گفت: همه فناوری‏های روز با پیشرفتی که داشته است، نمی‏تواند جای کتاب را بگیرد.

هیچ چیز نمی‏تواند جای کتاب را بگیرد
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، عباس رهی عصر امروز در آیین گشایش نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب سمنان که با حضور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئولان موسسه نمایشگاه‏های فرهنگی ایران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان و جمع اندکی از علاقه‏مندان به کتاب و مسئولان و مدیران دستگاه‏های اجرایی استان سمنان در سالن اجتماعات مدیریت امور شعب بانک ملی استان سمنان برگزار شد، اظهار داشت: کتاب انسان را به اصل انسانیت و هویت آدمی نزدیک می‏کند و به همین لحاظ از جایگاه و ارزش والایی برخوردار است.
وی با ابراز خرسندی از برگزاری نمایشگاه کتاب سمنان ادامه داد: بی‏شک مردم اندیشمند، ولایت‏مدار و دین‏دار استان سمنان از این نمایشگاه استقبال باشکوهی خواهند داشت چرا که آنها قدر کتاب را می‏دانند.
استاندار سمنان با تاکید بر اهمیت کتاب در دین و رسم و رسوم مردم ایران اسلامی گفت: لزوم توجه به کتاب در بیانات بزرگان اسلام و کشور و منویات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به طور کامل محرز است و مشخص می‏شود که آنها تا چه اندازه به کتاب اهمیت داده‏اند و برای آن احترام قائل هستند.
رهی اضافه کرد: اگر برای انسان مسیر تکاملی را در نظر بگیرم، راه هدایت و تعالی را برای او ترسیم کنیم و بخواهیم که به مقصد برسد، باید دانست که تنها وسیله همراهش به سوی تکامل کتاب است.
وی تصریح کرد: این همراهی کتاب با انسان پایان‏ناپذیر است و حتی می‏تواند هنگام جان دادن نیز با او همراه باشد؛ همان طور که بارها دیده‏ایم بسیاری از بزرگان در لحظه‏های پایانی زندگی خود مطالعه می‏کردند.
استاندار سمنان ادامه داد: اسلام مطالعه و تفکر را ارج نهاده است و بدون کتاب، مطالعه و اندیشه نیز معنا نخواهد داشت و به طور حتم مطالبی که انسان‏های اندیشمند به آن نیاز دارند، باید ثبت و ضبط و نوشته و گفته شود.
رهی با بیان اینکه یکی از امور جاودانه، نویسندگی و خود کتاب است، ادامه داد: همه فناوری‏های روز با پیشرفتی که داشته است، نمی‏تواند جای کتاب را بگیرد چرا که به راحتی کتاب همراه انسان نیست.
وی تصریح کرد: کتاب وسیله بی‏نظیر و بی‏بدیلی است که در اختیار انسان قرار دارد چرا که آنچه در کتاب آمده، در حقیقت منویات و اندیشه‏های انسان رو به تکامل است.
استاندار سمنان افزود: از این منظر، کتاب را می‏توان همانند انسان "اشرف مخلوقات" دانست و باید اعتقاد داشت که مطالب کتاب میراثی ارزشمند است که در اختیار انسان قرار داده می‏شود.
رهی افزود: این طور نیست که هر کس اراده کرد، بتواند کتاب بنویسد و باید توجه داشت که اندیشه‏ها همواره در طول تاریخ متحول و روز به روز کامل‏تر می‏شوند و از طریق کتاب به نسل‏های دیگر تحویل داده خواهند شد.
وی بیان کرد: کتاب مورد نظر اسلام، در حقیقت فشرده تفکرات اصلاح شده انسان‏های مجاهد و تلاشگر در راه تکامل است و به طور دفعی حاصل نمی‏شود.
استاندار سمنان گفت: کتاب قابل احترام است چرا که محتوایش در حقیقت جوهر جان انسانیت و هویت انسانی است و می‏توان آن را وسیله انسان شدن به حساب آورد.
رهی با بیان اینکه کتاب برای انسان اصالت و هویت می‏‏آورد و به همین خاطر قابل تکریم است، گفت: انسان باید همواره مقابل کتاب متواضع باشد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول