اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال؛

35 هزار عنوان کتاب در کشور منتشر شد

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در نیمه نخست امسال، 35 هزار عنوان کتاب در کشور منتشر شد.

35 هزار عنوان کتاب در کشور منتشر شد
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، بهمن دری عصر امروز در حاشیه آیین گشایش نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب سمنان که با حضور مسئولان موسسه نمایشگاه‏های فرهنگی ایران، استاندار سمنان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان و علاقه‏مندان به کتاب و مسئولان و مدیران دستگاه‏های اجرایی استان سمنان در سالن اجتماعات مدیریت امور شعب بانک ملی استان سمنان برگزار شد، در گفت‏وگو با خبرنگاران در این زمینه اظهار داشت: در شش ماه نخست سال جاری، 35 هزار عنوان کتاب در کشور منتشر شد و این میزان در سال قبل نیز 64 هزار عنوان بود.
وی تصریح کرد: آمار کتب منتشر شده در 2.5 سال گذشته، مطابق با 15 سال پس از انقلاب اسلامی تا سال 1375 است.
معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در دولت‏های نهم و دهم شمار کتب منتشر شده برابر با از ابتدای انقلاب تا قبل از به روی کار آمدن دولت احمدی‏نژاد است.
دری اضافه کرد: این آمارها نشان می‏دهد که میزان کتاب‏های منتشر شده از لحاظ کمی افزایش قابل توجهی داشته است و این جرو شاخص‏های فرهنگی در مجامع جهانی از جمله یونسکو محسوب می‏شود.
معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ایران در رتبه‏های خوبی از لحاظ کمی در جهان قرار دارد؛ اما کتاب‏هایی که با زحمات مختلف چاپ می‎‏شود، شمارگان و مخاطبان کمی دارد و باید به دنبال افزایش شمار افراد کتابخوان بود.
دری تصریح کرد: اگر شمار کتاب کمتری از لحاظ عنوان چاپ شود؛ اما همین اندازه نیز به دست مخاطبان اصلی آن برسد، می‏توان گفت که زحمات کشیده شده در این بخش جبران شده است.
معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از مجموع کتاب‏های منتشر شده در سال جاری در کشور، کتاب‏های دینی مقام نخست را از نظر شمارگان و تعداد و همین طور 10 کتاب پرفروشی که مردم از آن استقبال کرده‏اند، به دست آورده است.
دری ادامه داد: این امر نشان‏دهنده این بوده که رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حمایت از کتب دینی موفق بوده است.
دری افزود: شمار کتب دینی نسبت به مدت مشابه سال قبل 19 درصد افزایش یافته است.
معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: در نیمه دوم امسال به دلیل اینکه اوایل سال آینده نمایشگاه بین‏المللی کتاب تهران را در پیش رو داریم، فعالیت‏ها برای تولید و نشر کتاب افزایش می‌‏یابد و دوره زمستان همواره زمان به پیشواز رفتن نمایشگاه بین‏المللی کتاب بوده و به همین خاطر بسیار خوب و پرکار است.
وی تصریح کرد: پیش‎‏بینی می‏شود که تا پایان امسال همین تعداد کتاب اگر مجوز بگیرد و منتشر شود، برای نخستین در کشور به آمار 70 هزار عنوان کتاب برسیم.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول