اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 700 ناشر؛

هشتمین نمایشگاه کتاب کرمان دایر می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: هشتمین نمایشگاه بزرگ کتاب کرمان با حضور بیش از 700 ناشر کشوری و استانی دایر می‌شود.

هشتمین نمایشگاه کتاب کرمان دایر می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، احمد سعیدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در تشریح برگزاری هشتمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان کرمان اظهار داشت: بحث کتاب، مطالعه، عالم شدن و معرفت‌یابی به حقایق از ضرورت‌های بشر و جامعه است.
وی یکی از دلایل خلقت انسان را معرفت‌یابی و سیطره بر حقایق عالم هستی عنوان کرد و افزود: رهنمودهای مقام معظم رهبری در مورد کتاب و مطالعه نیز نقش، جایگاه و اهمیت انس و ارتباط با کتاب را می‌رساند.
سعیدی برگزاری نمایشگاه‌های کتاب را در راستای فراهم کردن بستر لازم برای ترویج فرهنگ کتابخوانی دانست و بیان کرد: به این منظور هشتمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان کرمان 14 آبان ماه جاری به مدت یک هفته در محل نمایشگاه‌های دائمی بیرم‌آباد کرمان برگزار می‌شود.
وی افزود: این نمایشگاه در فضایی به وسعت 18 هزار مترمربع طراحی شده و بیش از 700 ناشر تاکنون برای حضور ثبت‌نام کرده‌اند که احتمالا به 800 مورد افزایش یابد.
سعیدی کرمان را از حیث تعداد ناشران حاضر در نمایشگاه جزو استان‌های برتر عنوان و خاطرنشان کرد: یکی از تلاش‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در نمایشگاه کتاب سال جاری، حضور ناشران معتبر با کتاب‌های ضروری است تا مباحث و منابع مختلف تأمین شود.
وی بیان کرد: یکی از فوریت‌های نمایشگاه بسترسازی برای عرضه کتاب مناسب است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: غرفه‌های متعددی در این نمایشگاه در نظر گرفته شده که 18 سالن با حدود 500 غرفه برای فروش کتاب در نظر گرفته شده است.
سعیدی افزود: برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی، برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری، سرای اهل قلم، اختصاص میز رسانه از جمله فعالیت‌های جنبی نمایشگاه است.
وی با اشاره به حضور شهرستان‌ها در نمایشگاه کتاب کرمان اظهار داشت: در نظر داریم تا ساعاتی را برای شهرستان‌ها در نظر بگیریم تا فعالیت‌های ویژه خود را در حوزه فرهنگ و هنر ارائه دهند.
سعیدی بیان کرد: با توجه به تقارن دهه ولایت و کرامت و زمان برگزاری نمایشگاه کتاب کرمان، برنامه‌های جشن و تبلیغات لازم نیز در نمایشگاه تدارک دیده شده که امیدواریم وظیفه خود را در این باب به خوبی انجام دهیم.
وی ساعات کار نمایشگاه را 9 تا 12 صبح و 16 تا 20 عصر عنوان کرد و افزود: 70 هزار عنوان کتاب در هشتمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان کرمان عرضه می‌شود.
سعیدی با بیان اینکه 600 میلیون تومان بن کتاب با تخفیف 20 درصد در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: غرفه‌ها نیز 20 درصد تخفیف را برای کتاب‌ها در نظر گرفته‌اند.
وی خاطرنشان کرد: 26 مؤسسه و انتشارات از استان کرمان درخواست حضور در نمایشگاه را داده‌اند.
به گزارش فارس، هشتمین نمایشگاه بزرگ کرمان 14 تا 20 آبان ماه جاری در محل نمایشگاه‌ها دائمی کرمان، میدان بیرم‌آباد برپا می‌شود.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول