اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سمنان:

ترویج بیداری اسلامی به خاطر فکر دینی و فرهنگی انقلاب است

خبرگزاری فارس: استاندار سمنان گفت: امروز بیداری اسلامی در سراسر جهان شکل گرفته و همه از انقلاب اسلامی تمجید می‏کنند و این به خاطر فکر دینی و فرهنگی انقلاب است.

ترویج بیداری اسلامی به خاطر فکر دینی و فرهنگی انقلاب است
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، عباس رهی عصر امروز در حاشیه آیین گشایش نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب سمنان که با حضور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئولان موسسه نمایشگاه‏های فرهنگی ایران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان و جمعی از علاقه‏مندان به کتاب و مسئولان و مدیران دستگاه‏های اجرایی استان سمنان در سالن اجتماعات مدیریت امور شعب بانک ملی استان سمنان برگزار شد، در گفت‏وگو با خبرنگاران اظهار داشت: دوست داشتن و عشق ورزیدن به کتاب را باید در دوران کودکی به فرزندان خود بیاموزیم و به آنها متذکر شویم که هرگز نباید از کتاب کناره‏گیری کرد.
استاندار سمنان ادامه داد: امت و ملتی که از کتاب کناره‏گیری کند، به سرعت سقوط می‏کند و همواره باید این را مد نظر داشت.
رهی تصریح کرد: انسان‏های عالم که جامعه را رشد می‏دهند و سعی می‏کنند همواره بشریت را ارتقا دهند، به جایگاه کتاب پی برده‏اند و به همین خاطر باید فرهنگ کتاب و کتابخوانی همواره مورد توجه قرار گیرد. 
وی تاکید کرد: کسی جز پیامبر اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) نیست که ادعا کند به کتاب نیازی ندارد و باید دقت کرد که کتاب به طور ماهوی کالایی نیست که انسان بتواند بگوید به آن نیاز ندارد.
استاندار سمنان تصریح کرد: انسان هر چه کاملتر می‏شود، می‏فهمد که چیزی در اختیار ندارد و بنابراین همواره به مطالعه، اندیشه و تفکر نیازمند است.
رهی با بیان اینکه انقلاب امام راحل در حقیقت انقلابی فرهنگی است، تصریح کرد: امروز شاهد آن هستیم که انقلاب اسلامی به واسطه بنیان فکری‏اش در جهان طرفدار پیدا کرده و این علاقه‏مندی به واسطه مبارزات و به زور شمشیر نیست؛ بلکه زمینه‏ای فکری و فرهنگی دارد.
وی گفت: امروز بیداری اسلامی در سراسر جهان شکل گرفته و همه از انقلاب اسلامی تمجید می‏کنند و این به خاطر فکر دینی و فرهنگی انقلاب است.
استاندار سمنان افزود: اگر فکر انسان اصلاح شود، جامعه در تمام امور به سامان خواهد رسید و به همین خاطر است که در دولت احمدی‏نژاد توجه ویژه‏ای به مباحث فرهنگی شده است.
رهی افزود: دولت‏های نهم و دهم صدها برابر دولت‏های قبل از آن در زمینه فرهنگی به مردم ایران خدمت کرده‏اند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول