اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط یک جوان ارومیه‌ای صورت گرفت؛

اختراع سیستم خشک‌کن غلات توسط امواج ماکروویو

خبرگزاری فارس: یک جوان ارومیه‌ای به اختراع یک سیستم خشک‌کن غلات توسط امواج ماکروویو موفق شد.

اختراع سیستم خشک‌کن غلات توسط امواج ماکروویو
مهرداد فوج‌‌‌لعلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: تاکنون پروژه‌های تحقیقاتی زیادی را در زمینه‌های مختلف برای خدمت به اقشار مختلف مردم ساخته‌ام که برای رساندن آن به تولید انبوه باید مسئولان یاری کنند.
وی افزود: اختراع دستگاه اینترکام تصویری بی‌سیم، دریل مایکروویو برای سوراخ کردن بتن و آسفالت توسط امواج ماکروویو و اختراع سم‌پاش با دبی متغیر بر اساس پردازش تصویر و شبکه عصبی مصنوعی از دیگر فعالیت‌های تحقیقاتی من محسوب می‌شود.
این مخترع جوان خاطرنشان کرد: ساختن دستگاه زنده‌یاب تصویری توسط امواج میکروفرکانسی، سیستم فرستنده صدا و تصویر برد بلند و متحرک تا برد سه کیلومتر، ابداع سیستم انتقال حرارت تراشه‌های الکترونیکی نیز از جمله سایر فعالیت‌هایم محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: سیستم ضدسرقت اتومبیل با امکان کنترل خودرو و قطع برق توسط شبکه موبایل، آیفون تصویری با قابلیت برقراری ارتباط تلفتی همچنین ارسال و دریافت کد از طریق موبایل از جمله سایر اختراع‌های به ثبت رسیده‌ام هستند.
این جوان مبتکر به اختراع دستگاه ضدعفونی‌کننده زباله‌های عفونی و بیمارستانی توسط امواج مایکروویو  اشاره کرد و گفت: این دستگاه در سال 1390 به عنوان طرح ملی انتخاب شد.
فوج‌لعلی افزود: دستگاه رقم‌بند تمام اتوماتیک ماهی زنده، دستگاه شمارشگر ماهی، دستگاه بالابر ماهی زنده، دستگاه برگ‌گیر و زباله‌گیر مزارع پرورش ماهی نیز تاکنون ساخته و به ثبت رسانده‌ام.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در جشنواره‌ها و مسابقات مختلفی مقام برتر را کسب کرده است، یادآوری کرد: مقام بیست‌و‌هشتمین دانشمند صنایع کاربردی مخابرات در خاورمیانه توسط یونسکو  سال 2010 را کسب کرده‌ام.
وی ادامه داد: در جشنواره خوارزمی سال 87 مقام دوم، در ششمین جشنواره شیخ بهایی مقام ایده برتر، در جشنواره منطقه‌ای آبزیان سردآبی مقام اول را کسب کرده و در سال 86 نیز به عنوان مخترع نمونه برگزیده شدم.
مهرداد فوج‌لعلی از دانشمندان پرافتخار آذربایجان غربی است که به واسطه کسب افتخارات علمی، انتشار مقالات علمی متعدد و  ثبت اختراع در رشته مهندسی برق به دریافت دکتری افتخاری یکی از دانشگاه‌های معتبر آمریکا موفق شد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول