اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان خبر داد:

آغاز فعالیت کانون کتابخوانان نخبه استان اصفهان

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان از آغاز به کار کانون کتابخوانان نخبه استان اصفهان خبر داد.

آغاز فعالیت کانون کتابخوانان نخبه استان اصفهان
غلامرضا یاوری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه شیوه‌نامه کانون کتابخوانان نخبه در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه کتاب و کتابخوانی تدوین شده، اظهار داشت: کتابخوان نخبه به فردی اطلاق می­‌شود که با مطالعه مستمر و مفید منابع اطلاعاتی، موجبات تکمیل مکارم اخلاقی را با تاکید بر رعایت مراتب تزکیه و تقوا فراهم آورد.
وی ادامه داد: این کانون به منظور شناسایی، پشتیبانی و ارائه تسهیلات ویژه به کتابخوانان حرفه‌ای و استفاده از ایده‌های آنان برای انجام انواع فعالیت‌های فرهنگی و ترغیب و تشویق عموم جامعه به سمت مطالعه مفید راه‌اندازی شده است.
مدیر کتابخانه‌های استان اصفهان از جمله دیگر اهداف این طرح را شناسایی، جذب و حمایت کتابخوانان نخبه استان و استفاده از توانایی­های آنها در پیشبرد سیاست­های این نهاد برشمرد و تصریح کرد: فراهم کردن زمینه ارتباط کتابخوانان، نویسندگان و تصویرگران با کتابخانه­ها، ارتقای سطح مطالعه مفید، جذب مخاطب در کتابخانه‌ها، هویت بخشی به کتابخوانان و افزایش شور و نشاط مطالعه از طریق ظرفیت‌های موجود در کتابخانه‌های عمومی از دیگر اهداف این طرح است.
وی اضافه کرد: افراد علاقه‌مند به عضویت پس از احراز شرایط عمومی و اختصاصی به عضویت کانون درآمده و می‌توانند از مزایای این طرح بهره گیرند.
یاوری درباره شرایط عضویت در کانون بیان کرد: فعالیت‌هایی مانند نقد کتاب، خلاصه‌نویسی کتاب، میزان امانت و شرکت در مسابقات کتابخوانی، ارائه طرح‌های ویژه در راستای ارتقای کتابخوانی، اهدای کتاب به کتابخانه‌ها و جذب کمک‌های خیرین در کسب امتیاز برای عضویت در کانون موثر است.
وی همچنین درباره فعالیت‌های این کانون گفت: پشتیبانی از افراد علاقه­مند به مطالعه و ایجاد فرهنگ کتاب و کتابخوانی، شناسایی کتابخوانان نخبه و استفاده از ایده‌های آنها، شناسایی معضلات و مشکلات دسترسی به اطلاعات، ازجمله این فعالیت‌ها است.
مدیرکل کتابخانه‌های استان اصفهان ادامه داد: همچنین حمایت از ایده­های کتابخوانان نخبه برای انجام انواع فعالیت­ها و تشویق و ترغیب آنها به این امر، دسترسی مناسب و تعامل و همکاری در فراهم نمودن تسهیلات و امکانات لازم برای حضور کتابخوانان در همایش­ها و سمینارهای گوناگون در داخل کشور از دیگر فعالیت‌های این کانون است.
وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های قرآنی، عضویت فعال در بسیج و کسب افتخارات ورزشی و هنری نیز در افزایش امتیاز اعضای کانون تأثیر دارد، افزود: اعضای این کانون پس از امتیازدهی بر اساس شاخص‌های تعریف شده به دسته فعال، ویژه و ممتاز دسته بندی می‌شوند.
به گزارش فارس، علاقه‌مندان به منظور کسب اطلاعات بیشتر در مورد کانون کتابخوانان نخبه استان می‌توانند به سایت www.isfahanpl.ir و یا مسئولان کتابخانه‌های عمومی سراسر استان مراجعه کنند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول