اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورایعالی کارشناسان قوه قضائیه:

کارشناسی دادگستری در ایران سخت‌تر است

خبرگزاری فارس: رئیس شورایعالی کارشناسان قوه قضائیه گفت: فعالیت کردن در زمینه کارشناسی دادگستری در ایران دشوارتر است.

کارشناسی دادگستری در ایران سخت‌تر است
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، مرتضی محمدخان پیش از ظهر امروز در جلسه‌ای که به مناسبت فرا رسیدن روز کارشناسی رسمی دادگستری در سالن اجتماعات دادگستری آذربایجان غربی تشکیل شد، اظهار داشت: کار کردن در زمینه کارشناسی در کشور ما سخت‌تر از کشورهای پیشرفته است چون با تجهیزات و امکانات موجود در آن کشورها کارها به راحتی پیش می‌رود ولی در ایران هم اقدامات موثر زیادی در راستای توسعه این شغل انجام شده است.
وی افزود: با وجودی که کار کردن در ایران سخت‌تر است ولی در شرایط فعلی وضع موجود کارشناسان رسمی دادگستری با مقایسه کشورهای پیشرفته وضع مناسبی دارد ولی نباید آن را مطلوب قلمداد کنیم بلکه باید در راستای رشد و تعالی کارشناسان گام برداشته شود.
این مسئول یادآوری کرد: کارهایی باید انجام بدهیم تا کانون کارشناسان رسمی بیش از بیش رشد کند و به مراجعه‌کننده‌ها خدمات لازم ارائه شود چرا که هر چقدر کار ما علمی‌تر باشد و رای مناسب صادر شود قاضی رای مطابق با عدالت صادر خواهد کرد.
وی در ادامه گفت: برای اینکه قاضی رای نزدیک به واقع و مطابق با موازین صادر کند، کارشناسان باید با استفاده از امکانات موجود وظایف محوله را به شکل مطلوب و به درستی انجام دهند.
وی به جایگاه برجسته کارشناس رسمی دادگستری اشاره کرد و گفت:کارشناسان دادگستری از موقعیت برجسته در نظام قضایی برخوردار هستند چرا که آرا و تصمیم‌گیری آنها در زندگی حقوقی و دعاوی مطرح شده توسط افراد به طور کامل تاثیرگذار است بر این اساس باید در راستای ارتقای موقعیت کارشناسان تلاش کنیم.
رئیس شورایعالی کارشناسان قوه قضائیه گفت: در استان آذربایجان غربی تعداد 512 نفر کارشناس رسمی دادگستری در 40 رشته فعالیت می‌کنند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول