اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان عمومی و انقلاب کامیاران:

پیشگیری از وقوع جرم اولویت دادگستری کامیاران است

خبرگزاری فارس:دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کامیاران گفت: پیشگیری از وقوع جرم از اولویت‌ها اصلی دادگستری در این شهرستان است.

پیشگیری از وقوع جرم اولویت دادگستری کامیاران است
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رضا اعظمی ظهر امروز در جلسه نمایندگان هسته‌های مردمی پیشگیری و حفاظت اجتماعی کامیاران اظهارداشت: بر اساس اصل 156 قانون اساسی، قوه قضائیه متولی احقاق حقوق عامه، اجرای عدالت در جامعه، نظارت بر حسن اجرای قوانین و حل و فصل دعاوی است.
وی بیان کرد: بحث پیشگیری از وقوع جرم نیز در قانون اساسی پیش‌بینی شده است که در راستای تحقق بخشی به این امر معاونتی در قوه قضائیه تشکیل شده است.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کامیاران با اشاره به وظایف هسته‌ها تصریح کرد: پیشگیری از وقوع جرم، کاهش دعاوی، آموزش همگانی حقوق شهروندی از اقدامات ضروری است که توسط هسته‌ها باید در جامعه بسط و گسترش یابد.
اعظمی اضافه کرد: در حال حاضر در دادگستری کامیاران 24 هسته فعال با 240 عضو فعالیت می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه خواهران نیز اقدامات چشمگیری انجام شده که در کاهش و جلوگیری از بروز جرایم در این شهرستان نقش بسزایی داشته است.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کامیاران با بیان اینکه به افرادی که مراکز جرم‌خیز را اداره می‌کنند تذکر و اماکن عمومی و بانک‌ها نیز در این زمینه توجیه شده‌اند، ادامه داد: با افراد قانون‌گریز در این شهرستان به شدت برخورد قانونی می‌شود.
اعظمی از رصد عملکرد اعضای هسته‌ها، تشکیل کارنامه عملکردی و تشویق آنان در کامیاران خبر داد و گفت: از هرگونه اقدام و برنامه‌ای در راستای پیشگیری از وقوع جرم استقبال خواهد شد.
وی بر گزینش دقیق اعضای ستاد در این شهرستان تاکید کرد و افزود: اعضای این ستاد باید الگویی برای جامعه بوده و اقداماتشان خداپسندانه و در راستای حفظ سلامت جامعه باشد.
 وی در پایان از تشکیل هسته‌های مردمی جدید استقبال کرد و گفت امیدواریم در آینده نزدیک ستاد پیشگیری از وقوع جرم کامیاران تشکیل شده و  اعضای جدید به این ستاد معرفی شوند.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول