اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کنگره سراسری قرآن، کتاب بیداری خبر داد:

حضور 1000 نفر در نخستین کنگره سراسری قرآن، کتاب بیداری

خبرگزاری فارس: دبیرکنگره سراسری قرآن، کتاب بیداری گفت: حدود هزار نفر برای شرکت در نخستین کنگره سراسری قرآن، کتاب بیداری در بوشهر ثبت‌نام کردند.

حضور 1000 نفر در نخستین کنگره سراسری قرآن، کتاب بیداری
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، عبدالرضا حق‌پرور صبح امروز در نشست هماهنگی برگزاری کنگره سراسری قرآن کتاب بیداری اظهار داشت: این کنگره در پنج بخش قرآنی، ادبی، فرهنگی و هنری، علمی و اجتماعی ویژه بازنشستگان و مستمری‌بگیران نیروهای مسلح و خانواده‌های آنان فردا در مصلای نماز جمعه بوشهر برگزار می‌شود.
وی افزود: بخش قرآنی این کنگره شامل قرائت، حفظ، داوری، اذان، مدیریت امور قرآنی، بخش ادبی شامل شعر، داستان نویسی، بخش فرهنگی و هنری شامل طراحی، نقاشی، تواشیح، ابتهال، تئاتر، بخش علمی نیز شامل تحقیق و پژوهش، اساتید دانشگاه و حوزه‌های علمیه، تدریس علوم قرآنی و تالیف و بخش اجتماعی نیز شامل شخصیت‌های برجسته قرآنی، محافل قرآنی، مداحان و پیرغلامان اهل بیت می‌شود.
دبیر کنگره سراسری قرآن، کتاب بیداری خاطرنشان کرد: از حدود هفت هزار نفر جامعه هدف شرکت کننده در این کنگره حدود یک‌هزار نفر برای شرکت در آن ثبت نام کردند که نسبت به دیگر استان‌های برگزار کننده این کنگره، آمار خوبی بوده است.
حق‌پرور خاطرنشان کرد: ادارات کل ارشاد، تبلیغات اسلامی همکاری خوبی با این دبیرخانه برای برگزاری باشکوه این کنگره در بوشهر داشته‌اند.
وی اضافه کرد: شش نهاد و دستگاه اجرایی در برگزاری این کنگره همکاری داشته‌اند که می‌توان به کانون بازنشستگان ارتش، سپاه و نیروی انتظامی اشاره کرد.
دبیر کنگره سراسری قرآن، کتاب بیداری اظهار داشت: بسترسازی برای مشارکت‌پذیری، ایجاد و حمایت از تشکل‌های قرآنی، تجلیل و تکریم از پیشکسوتان برتر قرآنی، جمع آوری و نمایش آثار قرآنی از جمله اهداف برگزاری این کنگره است.
حق‌پرور بیان داشت: توجه به مفاهیم قرآن کریم و معارف اهل بیت از طریق فراخوان مقالات و جمع آوری اطلاعات تخصصی فعالان و علاقمندان قرآنی از دیگر اهداف برگزاری این کنگره است.
دبیر کنگره سراسری قرآن کتاب بیداری اسلامی در استان بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: این کنگره ویژه مستمری بگیران و وظیفه بگیران نیروهای مسلح، پیشکسوتان و خانواده‌های آنان است که به همت سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح، سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح و کانون بازنشستگان آجا، ناجا، سپاه در استان بوشهر و موسسه سروش منزلت و با مشارکت اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر برگزار می‌شود.
وی گفت: گستره مخاطبان در این کنگره شامل همسر و فرزندان بازنشستگان نیروهای مسلح که فعال یا علاقه‌مند به امور قرآنی هستند، است و افراد مذکور مشمول شرکت در مسابقات این برنامه می‌شوند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول