اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کانون‌های مساجد زنجان:

حضور 30 استان در جشنواره قرآنی مدها متان زنجان

خبرگزاری فارس: مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان از حضور قاریان و نخبگان قرآنی 30 استان در هفتمین جشنواره قرآنی مدهامتان در زنجان خبر داد.

حضور 30 استان در جشنواره قرآنی مدها متان زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مرتضی مقدمی شامگاه سه‌شنبه در مراسم افتتاحیه هفتمین جشنواره قرآنی مدها متان اظهار داشت: پایتخت شور و شعور حسینی میزبان حافظان و نخبگان قرآنی کشور است.
وی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در دهه 80 براساس و هدف مقابله با تهاجم نرم دشمنان اسلام راه‌اندازی شده است، بیان کرد: برگزاری جشنواره‌های مختلف قرآنی می‌تواند در زمینه فضای معنوی مطلوبی در کشور فراهم کند.
مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان تصریح کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برای مقابله با تهاجم نرم دشمنان اسلام برای اینکه جامعه معنوی، مسجدی و قرآنی را به فضای معنویت و هنر و معنویت و خلاقیت تبدیل کند تشکیل شده است.
وی یادآور شد: برگزاری چنین جشنواره‌هایی در راستای آشنایی نسل جوان و آینده‌ساز کشور با قرآن و عترت و اهل بیت (ع) است که هر ساله با برنامه‌ریزهای انجام شده در استان‌های مختلف برگزار می‌شود.
مقدمی با بیان اینکه چهار کمیته اجرایی، مالی، اداری و فرهنگی و اطلاع‌رسانی برای جشنواره پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: با ارگان‌های مختلف شهرستان در راستای برگزاری مطلوب این جشنواره همکاری‌های لازم صورت گرفته است.
وی اضافه کرد: این برنامه محور و وفاقی بود که با گرایش‌های مختلف با حمایت‌های لازم این جشنواره برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه مرحله استانی این جشنواره با حضور بیش از 150 نفر از اعضای کانون‌های مساجد برگزار شد، افزود: مرحله استانی این جشنواره در رشته‌های حفظ (10 جزء،20 جزء کل و حفظ اعضای زیر 16 سال) قرائت، ترتیل و اذان برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه استان زنجان میزبان مرحله کشوری جشنواره مدها متان در سال جاری است، بیان کرد: ستاد سیاست‌گذاری این جشنواره به ریاست استاندار زنجان تشکیل شده است.
مقدمی به تشکیل کمیته‌های اصلی، فرعی، تبلیغات و اطلاع‌رسانی اشاره کرد و گفت: این جشنواره سه تا شش آبان ماه در سال جاری با حضور 300 نفر عاملان قرآنی برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: مرحله استانی جشنواره قرآنی مدها متان در هشت رشته برگزار شدو عاملان قرآنی در رشته‌های حفظ (یک جزء، سه جزء، 10 جزء، 20 جزء و 30 جزء) در این رقابت‌ها شرکت کردند.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری استان زنجان یاد آورشد: شرکت‌کنندگان در این جشنواره در بخش قرائت، ترتیل، اذان، تفسیر (ویژه ائمه جماعات) نماز در آئینه قرآن و نهج‌البلاغه، صحیح خوانی حمد و سوره و ذکرهای نماز با یکدیگر به رقابت پرداختند.
وی کشف استعدادهای قرآنی جوانان، حضور پر نشاط اعضای کانون‌های مساجد در فعالیت‌های قرآنی، آشنایی بیشتر مردم و مسئولان با استعدادها و ظرفیت‌های قرآنی، شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقمند به قرآن و تقویت جوانان مساجد برای شرکت در مسابقات بین‌المللی و مجامع قرآنی معتبر از اهداف برپایی این جشنواره است.
مقدمی گفت: منتخبان مرحله استانی در مرحله کشوری این جشنواره حضور دارند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول