اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور فعالان قرآنی زنجان؛

همایش بزرگ قرآنیان در زنجان برگزار شد

خبرگزاری فارس: همایش بزرگ قرآنیان با حضور فعالان قرآنی استان زنجان در زنجان برگزار شد.

همایش بزرگ قرآنیان در زنجان برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، این همایش با حضور قاریان، حافظان و فعالان قرآنی استان زنجان شامگاه سه‌شنبه در امامزاده سید ابراهیم زنجان برگزار شد.
در این همایش حجت‌الاسلام محمد حسن راستگو در سخنانی اظهار داشت: در بزرگداشت و حفظ قران مسلمانان علاوه بر حفظ ظاهر آن وظایف بزرگی از نظر معنوی نیز بر عهده دارند.
وی با اشاره به قرائت قرآن به دو روش ترتیل و قرائت ساده صورت می‌گیرد، بیان کرد:‌ قرآن را باید با صدای زیبا، آرام و شمرده خواند.
کارشناس قرآنی با بیان اینکه جوانان فقط به خواندن قرآن اکتفا نکنند، ادامه داد:‌ یکی از شرایط قرائت قرآن فهم و درک آن محسوب می‌شود.
وی با اشاره به اینکه سه گروه عالمان، قرآن و مسجد در روز قیامت از مردم شکایت دارند، افزود: عالمان از عدم مراجعه مردم در راستای یادگیری مسائل دینی، قرآن به دلیل خوانده نشدنش و مسجد به دلیل عدم اقامه نماز در آن به پیشگاه الهی معترض می‌شوند.
حجت‌الاسلام راستگو اضافه کرد: روز قیامت پیامبر شکایت افرادی را که قرآن را نخوانده و به آن عمل نکرده‌اند را در محضر خداوند اعلام می‌کند.
وی با تاکید بر اینکه آموختن قرآن به دیگران از وظایف هر فردی است، خاطرنشان کرد: این امانت الهی باید به آیندگان منتقل شود.
کارشناس قرآنی با بیان اینکه آموزش قران به روش‌های مختلف تجوید، قرائت، حفظ، تفسیر و ... صورت می‌گیرد، اضافه کرد: خواندن قرآن یکی از راه‌های صحبت با خداوند به شمار می‌رود.
حجت‌الاسلام راستگو با تاکید بر اینکه وقتی خداوند با انسان صحبت می‌کند انسان آرامش شگرفی پیدا می‌کند، ادامه داد: سلام در نماز نیز همچون صحبت خدا با انسان است.
وی با تاکید بر اینکه نخستین کسانی که خداوند به آنها نعمت عطا می‌کند پیامبران، شهدا، صدیقین و صالحان هستند، تصریح کرد:‌ عمل به قرآن موجب افزایش نعمات الهی می‌شود.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول