اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قالب پنج مدرسه قرآنی؛

40 کلاس درس قرآنی در لنده دایر است

خبرگزاری فارس: رئیس آموزش و پرورش لنده گفت: 40 کلاس درس در پنج مدرسه قرآنی پذیرای بیش از هزار و 200 دانش‌آموز شهر لنده است.

40 کلاس درس قرآنی در لنده دایر است
به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، سید عیسی تقوی‌فرد عصر امروز در بازدید از مدارس قرآنی شهر لنده با بیان اینکه توسعه مدارس قرآنی از اولویت‌های مهم آموزش و پرورش است، اظهار داشت: امسال در شهر لنده پنج مدرسه قرآنی راه‌اندازی شده که پنج مدیر همراه با 15 مربی کارهای اجرایی آن را به عهده دارند.
وی افزود: افزایش زیرساخت‌های قرآنی امری ضروری است که با اجرای آن می‌توان فرزندان خود را در محیطی سرشار از نور و معنویت پرورش داد و با آداب قرآنی آشنا کرد.
رئیس آموزش و پرورش لنده در ادامه گفت: 40 کلاس درس در پنج مدرسه قرآنی پذیرای بیش از یک هزار و 200 دانش‌آموز است.
 تقوی قرآن را سرچشمه فیض و برکت خواند و گفت: جوانان ما با انس و الفت با قرآن زمینه شکوفایی استعدادهای خود را پیدا و به منصه ظهور می‌گذارند.
وی تصریح کرد: این مدارس قرآنی در سه ترم متوالی به آموزش روخوانی و روان‌خوانی، مفاهیم و حفظ قرآن می‌پردازد.
امام جمعه لنده نیز در این مراسم نمادین درک معانی و مفاهیم قرآنی را ضروری خواند و گفت: قرآن نور دل را افزایش داده و زنگار را از آن می‌زداید.

*حافظان و قاریان قرآنی سهم زیادی در شکل‌گیری بیداری اسلامی دارند
حجت‌الاسلام عباس عبد‌الملکی با اشاره به بیداری اسلامی کنونی از حافظان و قاریان قرآن کریم به عنوان یکی از برنده‌ترین سلاح‌های تبلیغی علیه توطئه‌های فرهنگی دشمنان یاد کرد.
عبدالملکی تصریح کرد: کشور لیبی با هفت میلیون جمعیت بیش از یک میلیون حافظ قرآن داشته و فراگیری احکام همراه با قرآن را یکی از ضروریات خود می‌دانند که به یقین وجود چنین ذخایری در به ثمر نشستن حرکت انقلابی آنان بسیار اثر‌گزار بود.
وی افزود: حال که ما در دامان انقلاب اسلامی با امنیت و آرامش زندگی می‌کنیم باید با حفظ، قرائت و درک مفاهیم قرآنی بتوانیم مبلغ خوبی برای اسلام و ارزش‌های اسلامی باشیم.
امام جمعه لنده گفت: اهتمام به حفظ قرآن از مهمترین برنامه‌های فرهنگی است که آموزش و پرورش باید به این مهم همت گمارد.
حجت‌الاسلام عبدالملکی با اشاره به سردرگمی غرب افزود: امروز شاهد آن هستیم که جهان مادی به دور از ارزش‌های انسانی و الهی همچون کلافی سردرگم در آشفتگی و سردرگمی به سر می‌برد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول