اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت زنجان تاکید کرد:

تبیین مفاهیم بلند قرآنی در جامعه

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت زنجان بر ضرورت تبیین مفاهیم بلند قرآنی در جامعه تاکید کرد.

تبیین مفاهیم بلند قرآنی در جامعه
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام منصور فرجی در مراسم افتتاحیه جشنواره مدها متان اظهار داشت: در قرآن آسیب‌شناسی زیادی وجود دارد که باید با توجه به مفاهیم قرآن در راستای آسیب‌شناسی قرآنی در جامعه گام برداشت.
وی با بیان اینکه شیطان گاهی از طریق دین، عبادت و نماز انسان را به گمراهی می‌کشاند، یادآور شد: باید در راستای آسیب‌شناسی جامعه تلاش کرد.
امام جمعه موقت زنجان زنجان تصریح کرد: نماز معیار دین مبین اسلام و ترک آن فاصله بین کفر و ایمان است قرآن هر نمازی و عبادتی که در وجود انسان رخنه کرده باشد قبول دارد و باید این آسیب‌ها را شناخت.
وی گفت: در حال حاضر در جامعه دینی آسیب‌ها بیان نمی‌شود که این امر موجب آسیب‌رساندن به بخش‌های مختلف جامعه می‌شود.
حجت‌الاسلام فرجی با اشاره به اینکه قرآن چگونگی فتنه‌شناسی را بیان می‌کند، تصریح کرد: راه‌های مقابله با فتنه‌شناسی از طریق قرآن بیان شده است.
وی با اشاره به اینکه پس از 32 سال از آغاز انقلاب برنامه‌ریزان برای اذان‌گویی در ادارات برنامه‌ریزی می‌کنند، افزود: مهجوریت قرآن در جامعه به خوبی عیان است.
امام جمعه موقت زنجان کسی که در مرحله قرائت قرآن بماند ضرر کرده است، چرا که تفسیر قرآن و توجه به مفاهیم بلند قرآنی باید در جامعه مدنظر قرار گیرد.
وی با بیان اینکه قرآن راه و روش درست را به جامعه عرضه می‌کند، خاطرنشان کرد: انسان قرآنی کسی است که آیات قرآن در وجودش قرآنی باشد.
حجت‌الاسلام فرجی اگر پس از 32 سال در با فتنه مواجه شدیم به این دلیل است که به قرآن و راه‌های مقابله با فتنه از طریق قرآن توجه نشده است.
وی ادامه داد: قرآن دریچه ورود به فضایل و کمالات است و باید این کتاب آسمانی را در عمل در جامعه پیاده کرد.
امام جمعه موقت زنجان افزود: نورانیت قرآن سر جاری خود باقی مانده است اما این افراد جامعه هستند که با عمل خود از این نورانیت عقب مانده و نتوانسته‌اند به این طهارت دست یابند.
وی بیان کرد: اگر به مرحله تدبر در قرآن برسیم آسیب پذیر نبوده و اگر جامعه‌ای مقتدر داشته باشیم هیچ فتنه‌ای نمی‌تواند جامعه را تهدید کند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول