اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

چهارمین فصل سفرنامه به سرزمین طلای سرخ؛

راه‌های روستایی خراسان جنوبی نیازمند توجه دولت

خبرگزاری فارس: معاون راه روستایی اداره کل راه و ترابری خراسان جنوبی با بیان اینکه وضعیت راه‌های روستایی بعد از سال 84 کاملا متحول شد، گفت: اما همچنان نیازمند توجه بیشتر دولت در این بخش هستیم.

راه‌های روستایی خراسان جنوبی نیازمند توجه دولت
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی جعفری صبح امروز در بازدید از راه‌های روستایی استان همزمان با سفر هیئت دولت اعتبار نگهداری راه روستایی در دولت نهم و دهم را 285 میلیارد ریال اعلام کرد و اظهار داشت: احداث راه آسفالته 100 روستای بالای 20 خانوار استان با اعتبار 298 ریال در حال انجام است که تا پایان سال 91 به بهره‌برداری می‌رسد.
وی افزود: پیش‌بینی می‌شود در پایان برنامه پنجم توسعه تمامی روستاهای بالای 20 خانوار استان از راه مناسب برخوردار باشند.
معاون راه روستایی اداره کل راه و ترابری خراسان جنوبی با اشاره به افزایش صدرصدی اعتبارات راه روستایی طی سال جاری نسبت به پارسال گفت: این اعتبارات از 140 میلیارد ریال به 280میلیارد ریال افزایش یافته است.
جعفری با اشاره به ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز راه‌ها افزود: سال گذشته 10 نقطه و امسال پنج نقطه حادثه‌خیز ورودی راه‌های اصلی و فرعی استان نیز ایمن‌سازی شده است.
وی تصریح کرد: از سال 1384 تاکنون طول راه‌های آسفالته روستایی در این استان با افزایش دو برابری از 2 هزار به 4 هزار و 226 کیلومتر رسیده است.
معاون راه روستایی اداره کل راه و ترابری خراسان جنوبی گفت: مجموع طول راه‌های روستایی استان 7 هزار و 710 کیلومتر است.
وی با بیان اینکه 23 طرح راه روستایی از محل مصوبات سفرهای استانی دولت در خراسان جنوبی به طول 586 کیلومتر به بهره‌برداری رسیده افزود: راه فرعی بیرجند به سه قلعه نیز با پیشرفت فیزیکی 60 درصد در حال انجام است.
جعفری احداث راه آسفالته روستاهای القار بیرجند، ذهاب گرمه تمام در نهبندان، راه خلف دره چرم درمیان و راه روستایی سیسکان بیرجند را از جمله این راه‌های روستایی خواند.
معاون راه روستایی اداره کل راه و ترابری خراسان جنوبی ادامه داد: 682 روستای بالای 20 خانوار از راه آسفالته برخوردارند و 150 روستای بالای 20 خانوار فاقد آسفالت بوده و نیازمند توجه ویژه دولت هستند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول