اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور بانوان وزارت کشور:

متولیان امور فرهنگی در دولت‌های قبلی دغدغه فرهنگ نداشتند

خبرگزاری فارس: مدیر کل امور بانوان وزارت کشور با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری در مورد مسائل فرهنگی گفت: از سال 74 تهاجم فرهنگی توسط رهبری مطرح شد ولی برخی از متولیان فرهنگی ما دغدغه امور فرهنگی نداشتند.

متولیان امور فرهنگی در دولت‌های قبلی دغدغه فرهنگ نداشتند
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، زهرا عباسی پیش از ظهر امروز در نشست مشاوران و رابطان بانوان دستگاه‌های اجریی با بیان اینکه متولیان فرهنگی باید تشخیص فرهنگی داشته باشند، اظهار داشت: برای موفقیت در امور فرهنگی باید متولیان این کار از فرهنگ اسلامی شناخت کامل داشته باشند تا توفیقاتی در این زمینه به دست آید.
وی با بیان اینکه موضوع فرهنگ یک مسئله فرابخشی است، تصریح کرد: موضوع فرهنگ سیاسی شده در حالی که باید همه اجزای جامعه در این ارتباط احساس مسئولیت کنند.
مدیر کل امور بانوان وزارت کشور تقویت بنیان خانواده و تعالی این بنیان مهم را مهمترین هدف مجموعه امور بانوان وزارت کشور دانست و اظهار داشت: ما در قانون اساسی 10 ماده قانونی برای تحکیم این بنیان داریم. ما در تدوین برنامه‌های این مجموعه سعی کرده‌ایم که از اسناد بالادستی از جمله قانون اساسی، چشم‌انداز 20 ساله نظام، سیاست‌های تصویب شده در شورای فرهنگی، مصوبات شورای اجتماعی کشور و کارگروه فرهنگ دور سوم سفرهای استانی در تصویب برنامه‌های خود تبعیت کنیم.
وی ادامه داد: ما در کشور برای تحکیم و تعالی بنیان خانواده هم قانون داریم هم سیاست و برنامه و متناسب با این برنامه‌ها نیز دولت اعتباراتی را اختصاص می‌دهد.
مدیر کل امور بانوان وزارت کشور عملیاتی شدن برنامه‌های مصوب را راهی برای کاهش آسیب‌های حوزه خانواده عنوان کرد و گفت: نتیجه نهایی اجرای صحیح این برنامه‌ها تحکیم و تعالی بنیان خانواده است.
عباسی تقویت ارزش‌های اسلامی را عامل اصلی در پیشگیری از آسیب‌های حوزه خانواده عنوان کرد و افزود: ما برنامه‌های دقیقی در این زمینه داریم.
وی از عملیاتی شدن دو برنامه طرح تحول اجتماعی و طرح تحرک در سطح کشور خبر داد و گفت: طرح تحرک یک نرم‌افزاری است که اقدامات انجام شده در مورد مسائل خانواده ارزیابی می‌شود تا خروجی اثرگذاری داشته باشد.
مدیر کل امور بانوان وزارت کشور از اجرای آیین زندگی متعالی که جزء مصوبات شورای فرهنگی سفر دور سوم است خبر داد و افزود:‌ ما باید در قالب این برنامه‌ها سبک زندگی را تغییر دهیم تا اهداف مورد نظر عملیاتی شود.
عباسی ادامه داد: برای تقویت بنیان خانواده 26 برنامه و 70 فعالیت در بخش‌های مختلف تعریف شده است تا آسیب‌های بخش خانواده کنترل و کاهش پیدا کند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول