اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کانون‌های مساجد خبر داد:

حضور 30 هزار نفر در جشنواره مدها متان زنجان

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گفت: در مرحله استانی جشنواره مدها متان 30 هزار نفر حضور داشتند.

حضور 30 هزار نفر در جشنواره مدها متان زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مرتضی طاهریان شامگاه سه‌شنبه در مراسم افتتاحیه هفتمین جشنواره قرآنی مدها متان اظهار داشت: جشنواره مدها متان که در حال حاضر در استان زنجان برگزار می‌شود دو ویژگی ممتاز نسبت به سایر استان‌ها دارد که مردم زنجان مصداق واقعی ارادت به خاندان عصمت و طهارت است.
معاون فرهنگی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بیان کرد: هرگاه که ارادت مردم به خاندان عصمت و طهارت (ع) در جامعه مطرح است ناخواسته نام زنجان به ذهن متبادر می‌شود چرا که در ایام مختلف شور و ارادت مردم را به این خاندان به ویژه اباعبدالله‌الحسین (ع) شاهد هستیم.
وی با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام دو امانت گرانبهای قرآن و خاندان عصمت و طهارت را در بین امت خویش به یادگار گذاشته است، خاطرنشان کرد: مردم زنجان یادآور نگهداری از این دو امانت گرانبها هستند که برگزاری جشنواره قرانی مدها متان این امر را به خوبی ثابت می‌کند.
طاهریان تصریح کرد: مهم‌ترین زیبایی این جشنواره در استان زنجان این است که این جشنواره در فضایی قرانی و معروف به ارادت خاندان عصمت و طهارت برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در جشنواره سال جاری رشته تفسیر برای نخستین‌بار در زنجان برگزار می‌شود، بیان کرد: برگزاری صحت اذکار نماز در مرحله کشوری از دیگر ویژگی‌های این جشنواره محسوب می‌شود.
معاون فرهنگی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد یادآور شد: استان زنجان با همه توان و بضاعت خود این جشنواره را برگزار می‌کند که تاکنون به نحو مطلوبی برگزار شده است.
وی با اشاره به اینکه هفتمین مرحله کشوری جشنواره بزرگ جوانان مساجد در رشته قرآن و نهج‌البلاغه، با عنوان "مدها متان" به میزبانی استان زنجان برگزار می‌شود، افزود: این جشنواره با حضور بیش از 300 قاری و حامل قرآنی برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: شناسایی و استعدادیابی جوانان مسجد ‌محور در رشته‌های قرآن و نهج‌البلاغه، تقویت شرکت‌کنندگان برای حضور در مسابقات بین‌المللی قرآنی، تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی و علوی در بین جوانان، ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقه‌مند به قرآن و فرهنگ غنی اسلام و کشف و شناسایی استعدادهای محلی و منطقه‌ای فعال در امور قرآنی، از اهداف اصلی این جشنواره است.
معاون فرهنگی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خاطر‌نشان کرد: این جشنواره در پنج بخش حفظ، شامل 10 جز، 20 جز و کل قرآن‌کریم، قرائت، تفسیر، ترتیل و اذان ویژه برادران برگزار می‌شود.
وی افزود: در این جشنواره 20 داور بین‌المللی برای داوری بخش‌های مختلف حضور دارند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول