اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه علوم و حدیث دانشگاه اصفهان:

آموزش آکادمیک قرآن در کشور وجود ندارد

خبرگزاری فارس: مدیر گروه علوم و حدیث دانشگاه اصفهان گفت: آموزش آکادمیک قرآن و موضوعات مربوط به آن در هیچ نقطه‌ای از کشور وجود ندارد و در حال حاضر طرح کارشناسی ارشد علوم و فنون قرائات مصوب شده است.

آموزش آکادمیک قرآن در کشور وجود ندارد
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدرضا ستوده‌نیا ظهر امروز در نخستین جلسه هم‌اندیشی مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان به منظور مطالبه رهبر معظم انقلاب در راستای تربیت 10 میلیون حافظ قرآن اظهار داشت: سیستم و نظام آموزش موضوعات قرآنی باید در سطح استان راه‌اندازی شود و افراد باید به صورت تخصصی در این زمینه آموزش داده شوند.
وی به نمونه بودن اصفهان در تمام عرصه‌های مختلف کشور اشاره کرد و افزود: پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی باید در این زمینه نیز نمونه و پیشگام باشد و تربیت حافظان قرآن باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.
وی با اشاره به فعالیت دارالقرآن در اصفهان تصریح کرد: فعالیت این مجموعه قرآنی از سال 1366 در سطح استان آغاز شده است و تمام مجموعه‌های قرآنی فعال در اصفهان در راستای تربیت نیرو‌های قرآنی فعالیت می‌کنند.
وی به ظرفیت‌های موجود در اصفهان در این زمینه اشاره کرد و ادامه داد: ویژگی‌ها و ظرفیت‌های بسیاری در زمینه موضوعات قرآنی در اصفهان وجود دارد و این ویژگی‌ها در کم‌تر استانی مشاهده می‌شود.
ستوده‌نیا با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید به سوی ارائه آموزش‌های قرآنی به صورت تخصصی حرکت کنند، تاکید کرد: آموزش آکادمیک قرآن و موضوعات مربوط به آن در هیچ نقطه‌ای از کشور وجود ندارد و آموزش دانشگاهی موضوعات قرآنی باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.
وی اضافه کرد: در حال حاضر طرح کارشناسی ارشد علوم و فنون قرائات مصوب شده است و در آینده‌ای نزدیک دکترای علوم و فنون قرائات نیز برای تدریس در دانشگاه اصفهان تصویب می‌شود.
مدیر گروه علوم و حدیث دانشگاه اصفهان با اشاره به اینکه مربیان مجرب بسیاری در سطح استان وجود دارد، بیان داشت: افق کارشناسان قرآنی باید افزایش یابد و تربیت فعالان قرآنی باید در دستور کار تمام مسئولان و دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول