اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

چهارمین فصل سفرنامه به سرزمین طلای سرخ؛

10 میلیارد تومان به تجهیز مدارس فنی اختصاص یافت

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش گفت: مبلغ 10 میلیارد تومان برای تجهیز مدارس فنی و حرفه‌ای و کار و دانش کشور اختصاص یافت.

10 میلیارد تومان به تجهیز مدارس فنی اختصاص یافت
به گزارش خبرگزاری فارس از درمیان، محمد شریف‌زاده صبح امروز در بازدید از مدارس شهر اسدیه با بیان اینکه تا کنون 50 درصد این اعتبارات هزینه شده است، اظهار داشت: تکلیف آموزش و پرورش علاوه بر توجه به تربیت انسان‌های مومن و متعهد بسترسازی برای اشتغال آینده‌سازان انقلاب است.
مدیر کل فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش از انعقاد تفاهم‌نامه با وزارت جهاد کشاورزی برای اجرای طرح آموزش جوان روستا در مناطق فاقد هنرستان کشاورزی خبر داد و تصریح کرد: برای توسعه متوازن، اشتغالزایی و ماندگاری قشر جوان در روستاها و مناطق باید توجه ویژه‌ای به بخش صنعت در شهرستان‌ها شود.
شریف‌زاده با بیان اینکه توسعه جمعیت دانش‌آموزی درمیان به سوی رشته‌های انسانی است، تأکید کرد: توسعه رشته‌های کار و دانش و فنی و حرفه‌ای نقش بسزایی در افزایش اشتغال در شهرستان مرزی درمیان و کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی، اخلاقی، فرهنگی و بزهکاری دارد.
وی بیکاری را عمده‌ترین مشکل مناطق کم برخوردار دانست و اضافه کرد: جدی گرفتن بحث اشتغال آینده‌سازان انقلاب در حوزه تعلیم و تربیت بسیاری از مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کنونی کشور را کاهش می‌دهد.
سرپرست آموزش و پرورش درمیان نیز در این مراسم گفت: آموزش و پرورش درمیان در مقطع متوسطه و به ویژه در بخش دبیر متخصص مرد در تمامی رشته‌ها کمبود دارد.
حسین اژدری با بیان اینکه آموزش و پرورش درمیان به دبیر متخصص زن در رشته‌های ریاضی، فیزیک و شیمی نیاز دارد، تصریح کرد: فعلا با اعطای ساعات حق‌التدریس به 30 نیروی موجود در شهرستان این مشکل موقتا حل شده است.
وی با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای کشاورزی و دامداری صنعتی به طور کامل در شهرستان آماده نیست، ادامه داد: شهرستان درمیان با بیش از 12 هزار دانش‌آموز رتبه سوم جمعیت دانش‌آموزی خراسان جنوبی را دارا است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول