اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست انجمن کتابخانه‎های آبادان:

کتابخانه‎ها مرکز جامع اطلاع‎رسانی جامعه هستند

خبرگزاری فارس: سرپرست انجمن کتابخانه‎های شهرستان آبادان گفت: کتابخانه‎ها با تأمین نیازهای فرهنگی و اجتماعی شهروندان تبدیل به مرکز جامع اطلاع‎رسانی در جامعه شده‎اند.

کتابخانه‎ها مرکز جامع اطلاع‎رسانی جامعه هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، بیژن طهماسبی عصر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‎های شهرستان آبادان با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر رویکرد عالی نظام جمهوری اسلامی و لزوم ایجاد تغییرات ساختاری در کتابخانه‎ها اظهار داشت: با نزدیک شدن به هفته کتاب و کتابخوانی و اهمیت اشاعه فرهنگ مطالعه در میان اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان، تشکیل ستاد هفته کتاب به منظور برگزاری برنامه‎های مرتبط با این هفته امری ضروری است تا از این طریق مردم بیش از پیش با کتابخانه‎ها آشنایی یابند.
وی افزود: برنامه‎های هفته کتاب متعلق به دستگاه خاصی نیست و به همه اقشار جامعه تعلق دارد و تمام دستگاه‎ها باید در ترویج فعالیت‎های هفته کتاب مشارکت داشته باشند.
طهماسبی در خصوص اقدامات صورت گرفته برای بهبود وضعیت کتابخانه‎های آبادان تصریح کرد: کارهای سخت‎افزاری و عمرانی در بسیاری از کتابخانه‎های آبادان انجام شده که از آن جمله می‎توان به حصارکشی و تعیین محدوده در کتابخانه حضرت ولیعصر(عج) ایستگاه 12 اشاره کرد.
سرپرست انجمن کتابخانه‎های آبادان در ادامه گفت: همچنین از دیگر برنامه‎های این انجمن به‎کارگیری یک نفر نیروی کارشناس کتابداری در کتابخانه‎ها است که امیدواریم در سال جاری این تعداد به چهار نفر افزایش یابد.
وی با اشاره به پیشرفت‎های حاصل شده در کتابخانه‎های شهرستان خاطرنشان کرد: شبکه مکانیزه در کتابخانه‎ها راه‌‎اندازی شده و همه کتابخانه‎های آبادان در حال حاضر امکان استفاده از اینترنت پرسرعت را دارند.
طهماسبی اضافه کرد: همه کتابخانه‎ها به سیستم اتوماسیون اداری مجهز خواهند شد تا از این پس مکاتبات اداری آنها با انجمن کتابخانه‎های استان به صورت الکترونیک انجام شود.
سرپرست انجمن کتابخانه‎های آبادان در تشریح عملکرد کتابخانه‎های عمومی آبادان در شش ماهه نخست سال جاری در مقایسه با سال گذشته تصریح کرد: تعداد اعضای فعال کتابخانه‎ها از 2 هزار و 370 نفر در نیمه اول سال 89 به 5 هزار و 10 نفر در سال جاری افزایش یافته‎اند.
طهماسبی ادامه داد: کتاب‎های موجود در کتابخانه‎های آبادان از 69 هزار و 500 نسخه کتاب در سال گذشته به 78 هزار و 200 نسخه در سال جاری افزایش یافته که با رشد 13 درصدی مواجه بوده‎است.
وی همچنین تعداد دفعات امانت کتاب را اینگونه عنوان کرد: 15 هزار و 500 جلد کتاب در شش ماهه نخست سال 89 به امانت گرفته شده که این میزان در شش ماهه اول سال جاری به 39 هزار و 900 جلد رسیده که به طور میانگین 8 جلد در ازای هر عضو محاسبه شده‎ است.
طهماسبی در ادامه آمار تعداد مراجعین به کتابخانه‎ها را نیز اعلام کرد و گفت: تعداد مراجعین به کتابخانه‎ها از 105 هزار و 940 نفر در سال گذشته به 117 هزار و 800 نفر در سال جاری افزایش داشته که رشد این میزان 11 درصد بوده‎است.
سرپرست انجمن کتابخانه‎های آبادان رشد وضعیت کتابخانه‎های عمومی آبادان را در این چهار شاخص 73 درصد عنوان کرد و اظهارداشت: در حال حاضر بهترین رتبه آبادان در انجمن استان از سال گذشته تا پایان سه ماهه اول سال جاری رتبه شانزدهم بوده‎است که با برنامه‎ریزی‎های صورت گرفته و اقدامات مهمی که به ویژه در هفته کتاب و کتابخوانی آغاز خواهند شد، امیدواریم این رتبه ارتقا یابد.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول