اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با همت متولیان فرهنگی؛

کتابخانه‌های کلاسی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: با همت نهادهای فرهنگی و مسئولان دلسوز، کتابخانه‌های کلاسی در مدارس استان اردبیل راه‌اندازی می‌شود.

کتابخانه‌های کلاسی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمود‌زاده پیش از ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل اظهار داشت: هرگونه برداشت شخصی، فردی و گروهی از فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ، جفا در حق این حوزه است چرا که مقام معظم رهبری همیشه با دلسوزی تمام نهادهای فرهنگی و آموزشی را نسبت به غفلت‌ها و برخی کوتاهی‌‌ها آگاهی داده و مسیر درست را به آنها برای رسیدن به اهداف مناسب و مطلوب نشان داده‌اند.
وی با یادآوری اینکه آموزش و پرورش عظیم‌ترین ظرفیت نیروی انسانی را در کانون مدرسه همراه دارد، بیان داشت:‌ ما اگر می‌خواهیم کار زیربنایی، فرهنگی و تبلیغی انجام دهیم مبدا آغاز و سرمایه‌گذاری آن باید مدرسه و محیط کلاس باشد چرا که خروجی نظام تعلیم و تربیت با فرهنگ‌سازی صحیح یک خروجی موثر و کارآمد خواهد بود.
این مسئول خاطرنشان کرد: کودکان ما بیش از 9 ماه از سال را در محیط مدرسه و یا دانشگاه حاضر شده و ایام را سپری می‌کنند و کمتر دسترسی به فضاهای دیگر دارند.
محمودزاده ابراز داشت: ما وظیفه داریم با بهره‌گیری از این فرصت طلایی در تمام زمینه‌ها، به ویژه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را در مدارس تقویت و بسط و گسترش دهیم که این کار میسر نمی‌شود  مگر با دسترسی آسان دانش‌آموزان به کتاب و فضای مناسب مطالعه که باید همه در این راستا تلاش کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای طرح ابتکاری دایر کردن کتابخانه‌های کلاسی در مدارس خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول ابراز داشت: اگر بتوانیم کتاب را به داخل کلاس برده و همسو با سایر کتب درسی دانش‌آموز را مقید و موظف به مطالعه کتب متنوع کنیم، در آن صورت دانش‌آموز نیز با فرهنگ کتاب و کتابخوانی بهتر و بیشتر آشنا شده و در این مسیر گام‌های اساسی بر می‌دارد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول