اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با همایش تولید دانش در کتابخانه‌های دیجیتالی صورت می‌گیرد؛

رونمایی از نسخه جدید کتابخانه دیجیتالی دفتر تبلیغات

خبرگزاری فارس: همایش نظام‌های معنایی و تولید دانش در کتابخانه‌های دیجیتالی و رونمایی از نسخه جدید کتابخانه دیجیتالی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با حضور اندیشه‌وران و صاحب‌نظران حوزه کتابداری و اطلاع‌رسانی چهارم آبان سال جاری برگزار می‌شود.

رونمایی از نسخه جدید کتابخانه دیجیتالی دفتر تبلیغات
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، سید‌مهدی طاهری، دبیر علمی همایش نظام‌های معنایی و تولید دانش در کتابخانه‌های دیجیتالی با بیان اینکه کتابخانه‌های دیجیتالی در بستر فناوری‌های نوین اطلاعاتی شکل گرفته‌اند، اظهار کرد: قابلیت‌هایی که این فناوری‌ها برای کتابخانه‌های دیجیتالی فراهم می‌آورند، موجب تولید ارزش افزوده نسبت به محیط سنتی گردیده، تغییر رویکردها و پارادایم‌ها را در پی داشته است.
عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ادامه داد: تمام رویکردهای جدید به سمت تولید دانش حرکت می‌کنند، به عبارت دیگر، رویکرد غالب کتابخانه‌های دیجیتالی به دنیای اطلاعات، رویکردی دانش‌مدارانه است. این توجه ویژه به تولید دانش، بیانگر تحقق آرمان‌ها و آرزوهای پیشین مراکز و متخصصان اطلاعاتی است.
وی در بخش دیگری از سخنان افزود: از سوی دیگر، نظام‌های معنایی که در ذخیره و بازیابی اطلاعات محیط پیشین نیز مورد استفاده قرار می‌گرفتند، به دلیل ایجاد شبکه‌های معنایی میان مفاهیم و نمایندگان آنها (اصطلاحات)، و نمایاندن ساختار دانش، جایگاه ویژه‌ای یافته‌اند.
طاهری گفت: این نظام‌ها با برچسب‌گذاری اشیای دیجیتالی و کشف ارتباطات میان آنها، نمایش معنادار اطلاعات، موجب افزایش درک جامعه کاربران شده، دسترسی به دانش را در سطوح مختلف شناختی امکان‌پذیر می‌سازند.
وی با اشاره به برگزاری همایش نظام‌های معنایی و تولید دانش در کتابخانه‌های دیجیتالی و رونمایی از نسخه جدید کتابخانه دیجیتالی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: در همین راستا، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بر مبنای تلاش‌های بیش از دو دهه خود در زمینه تولید نظام‌های معنایی، با استفاده از بستر فنی مناسب و نوآوری‌های چند در عرصه سازماندهی و مدیریت اشیای دیجیتالی، در راستای ایجاد کتابخانه‌ای دیجیتالی با رویکرد دانش‌مدار گام بر داشته است.
‌همایش نظام‌های معنایی و تولید دانش در کتابخانه‌های دیجیتالی و رونمایی از نسخه جدید کتابخانه دیجیتالی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم چهارم آبان ماه جاری در مرکز همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول