اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های استان اردبیل:

ضرورت درآمدزایی پایدار در کتابخانه‌های اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های استان اردبیل یکی از ضرورت‌های مهم و اساسی کتابخانه‌های عمومی این استان را ایجاد درآمدزایی پایدار دانست.

ضرورت درآمدزایی پایدار در کتابخانه‌های اردبیل
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق فرهمندامین پیش از ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان کوثر اظهار داشت: با افزایش تعداد اعضا و میزان امانت کتاب، کتابخانه‌های عمومی مسیر رشد و بالندگی را طی می‌کنند.
وی مهم‌ترین مسیر برنامه‌های آینده را در راستای افزایش اعضای فعال و به تبع آن افزایش امانت کتاب برشمرد.
مدیرکل کتابخانه‌های استان اردبیل تصریح کرد: در سال‌های اخیر متناسب با توسعه کشور و در راستای تحقق شعار توسعه فرهنگی و زدودن غبار محرومیت از چهره فرهنگ، از نظر تامین زیرساخت‌ها و سخت‌‌افزاری کارهای مهمی در کتابخانه‌های عمومی استان صورت گرفته است.
وی یکی از ضرورت‌های مهم و اساسی کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل را ایجاد درآمدزایی پایدار دانست و گفت: برای تحقق این مهم جذب مشارکت‌های مردمی به ویژه خیرین استان ضروری است.
فرهمند‌امین با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در این زمینه، ابراز داشت: امسال تلاش می‌کنیم در راستای توسعه کتابخانه‌های عمومی با تبدیل امکانات بالقوه به امکانات بالفعل و جذب مشارکت‌های مردمی و خیرین زمینه‌های درآمدزایی پایدار و رشد و تعالی کتابخانه‌ها را فراهم کنیم. 
وی هزینه‌کرد در بخش فرهنگ را سرمایه‌گذاری عنوان کرد و افزود: هزینه‌هایی که در بخش فرهنگ انجام می‌شود بازده و اثرات خود را به صورت مستمر در آینده‌ای نزدیک نشان می‌دهد.
مدیرکل کتابخانه‌های استان اردبیل در ادامه به رشد چشمگیر سایر شاخص‌های مد نظر اشاره کرد و گفت: تعداد اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی در مقایسه آماری سال قبل 30 درصد افزایش یافته است و در سایر شاخص‌ها از جمله امانت کتاب و تعداد مراجعین، کتابخانه‌های عمومی نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 47 درصد رشد را تجربه کرده است.
فرهمند‌امین تصریح کرد: در بخش امانت نیز میزان امانت کتاب در هر ماه به 63 هزار و 309 نسخه رسیده است که در مقایسه با آمارهای مشابه سال 89 بیش از 47 درصد رشد را نشان می‌دهد.
این مسئول در پایان اظهار داشت: تعداد منابع مکتوب کتابخانه‌های عمومی استان بر اساس آخرین آمار 622 هزار و 192 نسخه است.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول