اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد سمنان خبر داد:

اختصاص اعتبار بیشتر به کتابخانه مرکزی سمنان

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از تصمیم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اختصاص اعتبار بیشتر به کتابخانه مرکزی سمنان خبر داد.

اختصاص اعتبار بیشتر به کتابخانه مرکزی سمنان
امیرعلی عموزاده امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان اظهار داشت: کتابخانه مرکزی سمنان در سال گذشته بیش از 7 میلیارد ریال اعتبار داشت و امسال نیز 8 میلیارد ریال اعتبار به این طرح بزرگ اختصاص یافته است.
وی همچنین پیمانکار احداث کتابخانه مرکزی سمنان را بسیار قوی و در عین حال فرهنگی معرفی کرد و گفت: پیمانکار این طرح تاکنون، 25 میلیارد ریال صورت وضعیت ارایه داده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان تصریح کرد: پیمانکار کتابخانه مرکزی سمنان اعلام کرده که در صورت اختصاص 50 درصد از کل 50 میلیارد ریال پیمان این طرح حاضر است تا کتابخانه مرکزی سمنان را به صورت موقت تحویل دهد.
عموزاده ادامه داد: در سفری که اخیرا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان سمنان داشت، در همین زمینه با حسینی صحبت‏هایی انجام و مقرر شد تا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خارج از اعتبارات سالانه، بین 10 تا 20 میلیارد ریال برای کتابخانه مرکزی سمنان اعتبار جداگانه در نظر گیرد.
وی تصریح کرد: کتابخانه مرکزی سمنان دارای 7 هزار مترمربع زیربنا بوده و در هفت طبقه احداث می‏شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان همچنین با بیان اینکه فعالیت‏هایی پس از انتشار کتاب در حمایت از ناشران و نویسندگان استانی انجام می‏شود، گفت: در سال دو بار کمیته خرید کتاب در استان سمنان تشکیل می‏شود تا نسبت به خرید تالیفات بومی اقدام شود.
عموزاده اضافه کرد: سال گذشته 65 میلیون ریال در این زمینه اعتبار وجود داشت که این میزان در سال جاری به 325 میلیون ریال افزایش یافته است.
وی تصریح کرد: این اعتبار فقط در راستای خرید کتب نویسندگان و ناشران استانی هزینه می‏شود و در شش ماهه نخست سال جاری نیز در این زمینه 130 میلیون ریال خرید کتاب انجام شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، استاندار سمنان پیش‏تر در نشست شورای برنامه‏ریزی و توسعه استان سمنان که در سالن یادگار امام استانداری و با حضور مدیران دستگاه‏های اجرایی این استان برگزار شد و خبرگزاری فارس تنها رسانه حاضر در این نشست بود، با انتقاد از وزارت ارشاد گفت: معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پروژه‏های بسیاری را معطل نگه داشته است.
عباس رهی با اشاره به لزوم دریافت مجوزهای لازم برای طرح‏های سمنان، در ابتدای کلام خود اظهار داشت: معاون وزیری را می‏شناسم که بارها استان سمنان با وی مکاتبه کرده است و او به علت نداشتن مجوزهای ماده 32 قدیم بیان می‏کند که اقدامی در این زمینه نمی‏توان انجام داد و بسیار بی‏خیال است و همواره جواب می‏دهد که مجوز نداریم.
استاندار سمنان در ادامه سخنش را شفاف‏تر کرد و افزود: از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح ملی دل خونی داریم و معاون وزیر ارشاد گرچه نامش "فداکار" است، اما هیچ وفاداری و فداکاری‏ای در او وجود ندارد.
وی اضافه کرد: محمدمهدی فداکار، معاون اداری مالی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پروژه‏های بسیاری را نگه داشته است و تنها می‏گوید مجوز نداریم.
استاندار سمنان بیان داشت: حرف ما این است که مسئولان مربوط اگر کفایت ندارند مجوز بگیرند، باید مسئولیت را به فرد دیگری واگذار کنند و اگر کفایت لازم در آنها وجود دارد، بنابراین مردم را با این اقدامات سر کار گذاشته‏اند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول