اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی ابرکوه مصوب شد؛

کمک 50 میلیون ریالی فرمانداری ابرکوه به کتابخانه‌ها

خبرگزاری فارس: اعطای کمک 50 میلیون ریالی فرمانداری ابرکوه به کتابخانه‌های این شهرستان از مهم‌ترین مصوبات انجمن کتابخانه‌های عمومی ابرکوه بود.

کمک 50 میلیون ریالی فرمانداری ابرکوه به کتابخانه‌ها
به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، فرماندار ابرکوه پیش از ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان ابرکوه با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد اظهار داشت: اهمیت کتاب و کتابخوانی و تاثیر آن بر رشد فرهنگ جامعه مطلبی است که همگان بر آن واقف هستند.
اسماعیل برزگرزاده افزود: سخنان مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر اهمیت کتاب و نویسندگی وظیفه همگان و به ویژه مسئولان را در این زمینه سنگین‌تر کرده است.
برزگرزاده با تأکید بر حل مشکلات کتابخانه‌های عمومی این شهرستان اظهار داشت: انتظار داریم که تمهیدات لازم برای این مشکلات به ویژه مشکلات مالی اندیشیده شود.
وی همچنین در مورد پرداخت نیم درصد سهم شهرداری‌ها به این انجمن گفت: با توجه به مشکلات برخی از شهرداری‌ها در پرداخت نیم درصد سهم خود، باید تدبیری از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای رفع این مشکل اتخاذ شود.
مدیرکل نهاد کتابخانه‌های استان یزد نیز در این جلسه ضمن ابراز خرسندی از توجه فرماندار به نهاد کتابخانه‌ها اظهار داشت: بنا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب هیچ چیزی نمی‌تواند جای کتاب را بگیرد و کتاب جای خودش را در زندگی عموم مردم حفظ کرده است.
محمدحسین پارسائیان افزود: فراهم کردن فرصت لازم برای رشد و بالندگی شخصی و در نهایت توانمندی علمی افراد جامعه از وظایف این نهاد به شمار می‌رود.
وی با اشاره به ساختار نهاد کتابخانه‌های عمومی افزود: این سازمان نهادی غیردولتی و مستقل است و توجه بیشتر فرماندار و مسئولان شهرستان به این نهاد عمومی، گسترش کتابخوانی را به دنبال دارد.
پارسائیان یادآور شد: کمک به تحقق عملی جامعه سالم و و فراهم کردن بستر و امکانات مناسب و به روز برای توسعه پایدار نیز از وظایف تعریف شده این نهاد است که در صورت یاری همگان قابل انجام است.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ابرکوه نیز در این جلسه به ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه‌های عمومی ابرکوه همچنین مشکلات موجود پرداخت و خواستار رفع این مشکلات شد.
پیگیری مشکلات کمبود نیروی انسانی کتابخانه در شهرستان و پیگیری زمین کتابخانه استاندارد در مسکن و شهرسازی استان توسط اداره کل در استان برخی از مصوبات این جلسه بود.
انتقال ساختمان کتابخانه جلایی به محلی مناسب و پیگیری آن توسط اداره شهرستان، کمک مالی فرمانداری شهرستان به مبلغ 50 میلیون ریال به کتابخانه‌های عمومی ابرکوه و قول مساعد شهردار برای اهدای یک موتورسیکلت به اداره کتابخانه ابرکوه به عنوان وسیله نقلیه از دیگر مصوبات این نشست بود.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول