اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل میراث فرهنگی گلستان خبر داد:

هنرمندان صنایع دستی گلستان بیمه شدند

خبرگزاری فارس: معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: تا پایان شهریور ماه سال جاری، 782 نفر از هنرمندان صنایع دستی استان، بیمه شده‎اند.

هنرمندان صنایع دستی گلستان بیمه شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، رضا پورمهدی اظهار داشت: در راستای اجرای توافقنامه فی‌مابین این اداره کل و سازمان فنی و حرفه‎ای، برای بیمه قالی‎بافان، بافندگان فرش و شاغلان صنایع دستی کددار، نسبت به بیمه هنرمندان صنایع دستی این استان اقدام شده است.
وی افزود: با توجه به برگزاری آزمون مهارت حرفه‎ای در سطح استان، تا کنون تعداد یک هزار و 620 هنرمند در این آزمون‎ها موفق به کسب نمره قبولی شده‎اند که از این تعداد، 782 نفر به اداره تامین اجتماعی برای بهره‎مندی از مزایای بیمه اجتماعی معرفی شدند.
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان خاطرنشان کرد: این هنرمندان در رشته‎های مختلف گلیم، پلاس، جاجیم، زیورآلات، سوزن‎دوزی ترکمن، قزاق‎دوزی و ابریشم‎بافی و... درآزمون شرکت کرده و قبول شده‎اند.
پورمهدی اظهار امیدواری کرد: با بیمه کردن هنرمندان این استان ، ضمن حمایت از صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی و ایجاد امنیت شغلی، تولید و فروش محصولات صنایع دستی نگارستان ایران افزایش یابد.
وی از پایان دوره دوم آموزش صنایع دستی در گلستان خبر داد، گفت: دوره دوم آموزش صنایع دستی با آموزش 794 نفر هنرجو به پایان رسید.
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: باتوجه به آموزش رشته‎های مختلف صنایع دستی در دوره دوم آموزش، 794 نفر هنرجوی آموزش دیده موفق به کسب گواهینامه آموزشی شدند.
پورمهدی عنوان کرد: رشته‎های مختلف گلیم، پلاس، جاجیم، زیورآلات، سوزن‎دوزی ترکمن، قزاق‎دوزی، ابریشم‎بافی و... در این دوره آموزش داده شد.
وی خاطرنشان کرد: در شش ماهه نخست امسال، یک هزار و 576 هنرجو در رشته‎های مختلف صنایع دستی آموزش دیده‎اند.
پورمهدی همچنین ابراز داشت: دوره سوم آموزش نیز در مراکز آموزشی سطح استان با آموزش 19 رشته، آغاز شده و هنرجویان علاقمند را آموزش می‎دهد.
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان اذعان داشت: با آموزش هنرجویان علاقمند و آموزش رشته‎های مختلف صنایع دستی، گام‎های ارزنده‎ای برای احیا و ترویج صنایع دستی استان گلستان برداشته شود.
انتهای پیام/ن۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول