اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قائمشهر؛

صاحبان عصای سفید نمایشگاه صنایع دستی برگزار کردند

خبرگزاری فارس: به مناسبت روز جهانی عصای سفید، نابینایان قائمشهر، نمایشگاه صنایع دستی و جشنواره غذای سالم برگزار می‌کنند.

صاحبان عصای سفید نمایشگاه صنایع دستی برگزار کردند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، دومین جشنواره غذای سالم به مناسبت روز جهانی غذا و نمایشگاهی از فرش و تابلو فرش‌های دست بافت توسط نابینایان شرکت فرش دست بافت یاس نو قائمشهر در روز جهانی عصای سفید از یکشنبه 24 مهر به مدت 3 روز در مجموعه یاس نو واقع در خیابان آیت‌الله صالحی مازندرانی برگزار می‌شود.
دبیر جشنواره غذای سالم ویژه صاحبان عصای سفید از معرفی توانمندی‌های نابینایان در زمینه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی و تهیه غذا و نیز نمایش بافت فرش‌های ایرانی با سرانگشتان احساس توسط نابینایان خبر داد و خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه علاوه بر بافت فرش غذای گرم نیز توسط نابینایان طبخ و در حضور مشتریان سرو می‌شود.
رقیه فاتحی با اشاره به نقش کارآفرینی نابینایان قالی‌باف در برگزاری نمایشگاه تصریح کرد: این افراد فرش و گلیم‌های خود را به مرحله تولید رساندند و اینک برای فروش در نمایشگاه عرضه کردند.
وی با بیان اینکه این افراد با ضبط مراحل بافت یا نقشه‌خوانی با خط بریل مهارت بسیاری در بافت فرش ایرانی کسب کرده‌اند، گفت: این روشندلان هنرمند با حافظه‌ای سرشار، ردیف و جای رنگ هر نخ را به خاطر سپرده و نقش‌های زیبا خلق می‌کنند.
این مسئول از نمایش مدال‌های ورزشی کسب شده توسط نابینایان و کم بینایان شهرستان قائمشهر خبر داد و متذکر شد: خانواده‌های این افراد نقش بسیاری در برگزاری نمایشگاه دارند و از اینکه در آغازین ساعت‌های افتتاح جشنواره، مردم خونگرم با روی گشاده به استقبال توانمندی این قشر خاص آمده‌اند، حس نوع‌دوستی و همدلی هموطنان را به اثبات می رساند.
در این نمایشگاه جدیدترین و سنتی‌ترین غذاهایی که روشندلان و ناشنوایان قادر به طبخ آن هستند به عرضه و فروش می‌رسد.
انتهای پیام/ن۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول