اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دولت‌های نهم و دهم صورت گرفت؛

سرمایه‌گذاری 420 میلیارد تومانی در صنعت برق خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: در دولت‌های نهم و دهم بیش از 420 میلیارد تومان در صنعت برق استان سرمایه‌گذاری شده است.

سرمایه‌گذاری 420 میلیارد تومانی در صنعت برق خراسان جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدعلی ضامن عصر امروز در جمع مسئولان خراسان جنوبی در تشریح مصوبات سه سفر رئیس جمهور به استان اظهار داشت:350 میلیارد تومان در اجرا و احداث نیروگاه سیکل ترکیبی شهید کاوه قاین و 70 میلیارد تومان در راستای اجرای خطوط انتقال نیرو سرمایه‌گذاری شده است.
وی گفت: در سفر اول هیئت دولت دو مصوبه و یک توافق در صنعت برق استان به تصویب رسید که از مصوبه احداث خط 400 کیلو ولت بیرجند به یزد و زابل سه پروژه احداث خطوط 400 کیلو ولت بیرجند قاین، 400 کیلو ولت قاین به طبس و 400 کیلو ولت بیرجند نیز تعریف و اجرا شد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی تصریح کرد: خط 400 کیلو ولت بیرجند به قاین به طول 127 کیلومتر و با اعتبار 10 میلیارد تومان در سفر دوم و خط 400 کیلو ولت قاین به طبس به طول 231 کیلومتر و با اعتبار30 میلیارد تومان در سفر دوم هیئت دولت به استان به بهره‌برداری رسید.
ضامن گفت: پروژه پست 400 کیلو ولت بیرجند از مصوبات سفر اول بود که در سفر دوم کلنگ‌زنی و با سرمایه‌گذاری 25 میلیارد تومان در سفر چهارم نیز به بهره‌برداری می‌رسد.
وی افزود: پست 132 باقران از جمله توافقات صورت گرفته در سفر اول هیئت دولت به استان بود که با 3 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در سفر دوم افتتاح و با بهره‌برداری از آن ظرفیت نصب شده برق در بیرجند از 60 مگاولت آمپر به 120 مگا ولت آمپر افزایش یافت.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی افزود: در سفر دوم هیئت دولت به استان پنج مصوبه در صنعت برق استان به تصویب رسید که احداث پست و خط 132 کیلو ولت سربیشه به درح به طول 80 کیلومتر عملیات اجرایی آن آغاز و هم‌اکنون 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پست را 13 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: به دلیل هزینه‌بر بودن پروژه، میزان اعتبار لازم تامین نشده که در صورت تامین اعتبار این پروژه پایان سال 91 به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی تامین برق شهرک صنعتی شماره دو بیرجند را از دیگر مصوبات دور دوم سفر هیئت دولت به استان عنوان کرد و گفت: این خط انتقال 20 کیلو ولت به طول هشت کیلومتر با 27 میلیون تومان اعتبار از منابع داخلی اجرا شده است.
ضامن یادآورشد: احداث پست 132 کیلو ولت شهرک صنعتی شماره یک بیرجند و شماره دو قاین نیز از مصوبات سفر دوم رئیس جمهور به ترتیب 20 و50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون برای اجرا آن 10 میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و منابع داخلی سرمایه‌گذاری شده که در صورت تامین اعتبار این طرح تا پایان سال 91 به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی همچنین به احداث نیروگاه سیکل ترکیبی فردوس توسط بخش خصوصی که از مصوبات سفر دوم هیئت دولت به استان است اشاره کرد و گفت: با توجه به هزینه‌های زیاد، افزایش تولید در استان، همچنین سرمایه بر بودن بالای طرح، سرمایه‌گذاران بخش خصوصی رقبت و تمایلی برای سرمایه‌گذاری در اجرای این پروژه نداشته‌اند.
ضامن به مصوبات سفر سوم هیئت دولت به استان اشاره کرد و گفت: صد درصد مطالعه خط و پست 132 کیلو ولت قلعه زری انجام شده و برای تامین اعتبار در برنامه وزارت نیرو قرار دارد که در صورت تامین اعتبار تا پایان سال 92 اجرا می‌شود.
وی تامین برق تا محدود شهرک صنعتی بیرجند را از دیگر مصوبات سفر سوم برشمرد و گفت: تاکنون 8 میلیارد و 615 میلیون تومان برای اجرای طرح اختصاص یافته است .
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی کمک به نیروگاه خورشیدی در سطح استان را از دیگر مصوبات سفر سوم عنوان کرد و افزود: در سال جاری یک روستا توسط انرژی خورشیدی برق دار شده  و بخش خصوصی نیز تقاضای مشارکت داشته که توافق‌نامه برای سرمایه‌گذاری لازم با شرکت توانیر توسط شرکت‌های متقاضی مبادله شده است.
ضامن ادامه داد: همچنین برای ایجاد نیروگاه خصوصی نیز شرکت‌های خاتم الاانبیاء، خاتم‌الااوصیاء برای سرمایه‌گذاری اعلام آمادگی کرده‌اند که مراحل اجرایی آن در دست بررسی است.
 وی به اصلاح و ساماندهی شبکه‌های فرسوده در شهرهای فردوس، قاین و بشرویه طی سال‌های 89 تا 91 اشاره کرد و گفت: در این راستا و طی سال گذشته صد درصد تعهدات مورد نظر اجرا و در صورت تامین اعتبار در سال 90 این طرح ادامه دارد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی اعتبار این طرح را 10 میلیارد تومان عنوان کرد و یادآور شد: 3 میلیارد تومان توسط منابع استانی و 7 میلیارد تومان از محل اعتبار شرکت توانیر سرمایه‌گذاری می شود.
وی تصریح کرد: در سفر چهارم هیئت دولت به استان نیز پست 400 کیلو ولت بیرجند با سرمایه‌گذاری 25 میلیارد تومان و پروژه‌های اتوماسیون شبکه‌های توزیع و اصلاح و ساماندهی شبکه فرسوده برق در بیرجند با یک میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار به بهره‌برداری می‌رسد.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول