اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل برق منطقه‌ای گیلان:

برق منطقه آزاد انزلی تامین می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل برق منطقه‌ای گیلان گفت: با افتتاح خط 63 کیلوولت رشت شمالی‌ ـ منطقه آزاد انزلی، برق واحدهای مستقر در منطقه آزاد انزلی تامین می‌شود.

برق منطقه آزاد انزلی تامین می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کریم آزادگان پیش از ظهر امروز در جلسه برق گیلان بهره‌برداری از خط 63 کیلوولت رشت شمالی‌ ‌منطقه آزاد انزلی را یکی از پروژه‌های مهم برق استان ذکر کرد.
وی اظهار داشت: پروژه خط 63 کیلوولت دو مداره رشت شمالی منطقه آزاد انزلی به طول 13.5 کیلومتر شامل 13 کیلومتر خط 63 کیلوولت دومداره هوایی و 0.5 کیلومتر خط 63 کیلوولت دو مداره کابل زمینی به صورت کلید در دست توسط شرکت امکان الکتریک در نیمه دوم سال 87 آغاز شد.
وی ادامه داد: با توجه به اقدام‌هایی که صورت گرفته است، پیش‌بینی می‌شود تا پایان آبان جاری تملک اراضی به اتمام برسد و عملیات اجرایی بخش زمینی نیز آغاز شود.
این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر پیشرفت فیزیکی پروژه 95 درصد است، خاطرنشان کرد: در صورت تملک اراضی بخش زمینی پروژه، در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
وی هزینه اجرای  این پروژه را بالغ بر 41 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این پروژه با هدف تأمین برق واحدهای مستقر در منطقه آزاد‌  تجاری صنعتی بندر انزلی احداث می‌شود و خدمات مهندسی و نظارت کارگاهی پروژه نیز توسط شرکت مشانیر در دست اقدام است.
آزادگان احداث پروژه پست 63.20 کیلوولت رشت مرکزی دو را نیز با هدف تقویت بار هسته مرکزی شهر رشت عنوان کرد و اذعان داشت: تکنولوژی پیشرفته این سیستم کنترل تجهیزات پست به صورت دیجیتالی صورت می‌گیرد و اطلاعات و اتفاقات مربوط به پست از طریق رایانه مانیتور می‌شود و نیازی به حضور اپراتور پای تجهیزات برای مانور و یا برطرف کردن اشکالات احتمالی نیست و همه اینها از پشت رایانه انجام می‌شود.
به گفته وی، این پست در صورت تامین منابع مالی در 22 بهمن امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
مدیر عامل برق منطقه‌ای گیلان با اشاره به اینکه وضعیت انرژی در تابستان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییراتی داشته است، تصریح کرد: در زمینه تولید برق به میزان 0.77 درصد و تبادل انرژی به مقدار 19.75 درصد افزایش و در مصرف نیز 13.56 درصد کاهش داشته است.
وی صنعت برق کشور را همگام با جهان دانست و بیان داشت: به شبکه‌های سراسری جهان باید متصل شویم و مبادله انرژی داشته باشیم.
آزادگان با اشاره به اینکه باید از ظرفیت خدادادی انرژی برق استفاده کنیم، اضافه کرد: برای ارتباط با بازار برق باید توانایی داشته باشیم.
این مسئول سالم بودن شبکه‌های برق را عامل مهمی برای این رقابت عنوان کرد و گفت: در برخی از کشورهای همسایه مبادله انرژی داریم و می‌فروشیم.
رئیس هیئت مدیره شرکت برق منطقه‌ای گیلان اجرای پروژه‌های گلوگاهی را از طرح‌های سنگین این شرکت در استان عنوان کرد و گفت: عبور از اوج مصرف در تابستان سال جاری از موفقیت‌های شرکت برق منطقه‌ای گیلان است و در حال حاضر به حداقل مصرف برق در استان رسیده‌ایم و تا حدودی مردم مشکل کمبود برق ندارند.
به گفته وی، در تابستان امسال تولید خالص برق منطقه گیلان شامل نیروگاه‌های سیکل ترکیبی گیلان، شهید بهشتی لوشان، آبی سفیدرود و انرژی‌های بادی مقدار دو میلیارد و 866 میلیون و 819 هزار و 412 کیلووات ساعت بوده است.
آزادگان ادامه داد: مقدار یک‌میلیارد و 401 میلیون و 404 هزار و 776 کیلووات ساعت در گیلان مصرف و بقیه نیز به مقدار 14 میلیارد و 654 میلیون و 146 هزار و 36 کیلووات ساعت از طریق شبکه سراسری به استان‌های همجوار صادر شده است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول