اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

چهارمین فصل سفرنامه به سرزمین طلای سرخ؛

افتتاح پروژه‌های راهسازی با 249 میلیارد ریال اعتبار

خبرگزاری فارس: مدیر کل راه و ترابری خراسان جنوبی از افتتاح سه پروژه مهم راهسازی در استان همزمان با چهارمین دور سفرهای استانی هیئت دولت به خراسان جنوبی خبر داد و گفت: این پروژه‌ها با اعتباری معادل 249 میلیارد ریال آماده بهره‌برداری است.

افتتاح پروژه‌های راهسازی با 249 میلیارد ریال اعتبار
محمد ابراهیم نصری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند به پروژه‌های آماده بهره‌برداری در سفر هیئت دولت اشاره کرد و اظهار داشت: بهسازی قطعه اول محور نهبندان زابل یکی از این پروژه‌ها است.
وی ادامه داد: این محور به طول 18 کیلومتر آماده بهره‌برداری قرار گرفته است و برای آماده‌سازی آن تا کنون اعتباری معادل 81 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی هزینه شده است.
مدیر کل راه و ترابری خراسان جنوبی با بیان اینکه مدت اجرای این پروژه از سال 87 تا 90 بوده است، تصریح کرد: از شهرستان نهبندان تا روستای خوانشرف نیز به طول پنج کیلومتر دو بانده شده است.
نصری هدف از اجرای این پروژه را بالا بردن ضریب امنیتی تردد در این محور عنوان کرد و افزود: علاوه بر این کاهش تصادفات جاده‌ای و روان سازی ترافیک در این محور نیز از دیگر اهداف انجام این پروژه است.
وی اظهار داشت: یکی دیگر از این پروژه‌ها بحث ساماندهی و ایمن‌سازی حد فاصل پلیس راه بیرجند تا سه راهی مرک است که به طول 70 کیلومتر انجام شده است.
مدیر کل راه و ترابری خراسان جنوبی افزود: برای عملیاتی شدن این پروژه 45 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی هزینه شده است و مدت اجرای این پروژه نیز از سال 86 تا 89 بوده و کاهش تصادفات جاده‌ای در این مسیر مهم‌ترین هدف اجرای این پروژه است.
نصری احداث قطعه دوم جاده قاین به گناباد را دیگر پروژه آماده افتتاح در سفر چهارم هیئت دولت عنوان کرد و اظهار داشت: این محور به طول 22 کیلومتر تا خضری انجام شده است.
وی به اعتبارات هزینه شده در این پروژه نیز اشاره کرد و گفت: اعتبار این پروژه که از محل اعتبارات ملی هزینه شده است بالغ بر 102 میلیارد ریال بوده است.
مدیر کل راه و ترابری خراسان جنوبی ادامه داد: در این پروژه عرض راه 11.60 و عمق آسفالت نیز 10.5 متر است و هدف از اجرای آن نیز بهسازی و توسعه شبکه راه استان و کاهش تصادفات جاده‌ای است.
انتهای پیام/خ20
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول