اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر منابع طبیعی فیروزکوه خبر داد:

ایجاد شعبه مختص قانون بهره‏وری کشاورزی در تهران

خبرگزاری فارس: مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فیروزکوه اعلام کرد: قرار شده است تا یک شعبه مختص قانون بهره‏وری کشاورزی در هر استان ایجاد شود.

ایجاد شعبه مختص قانون بهره‏وری کشاورزی در تهران
حجت‏الله خان‏محمدی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران در این زمینه بیان داشت: این اداره در استان تهران در سال 89 مطرح شد و شاخص‏ترین معیار ارزیابی آن نیز فعالیت چشمگیر در بخش اخذ اسناد اراضی ملی و منابع طبیعی بود.
خان‏محمدی اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم اعتراضاتی که در این زمینه گاهی بیان می‏شود را پاسخ دهیم چراکه در واقع هم‏اکنون تعیین تکلیفی بین منابع طبیعی و مردم انجام و سندها به نام دولت دریافت شده است.
وی گفت: امروز در فیروزکوه مردم می‏دانند که حد ورودشان کجاست و اگر اعتراضی به سند دولت دارند، می‏توانند اعتراض ‏کنند و اگر هم مشکلی ندارند، تکلیف خود را به خوبی و روشنی می‏دانند.
مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فیروزکوه افزود: پیش از این، اعتراض‏های احتمالی در این بخش در کمیسیون ماده واحده مربوط رسیدگی می‏شد اما این کمیسیون هم در شهریور ماه بر اساس مصوبه مجلس بسته و قرار شد که قانون بهره‏وری کشاورزی ابلاغ شود تا در چارچوب آن، شورایی مختص هر استان ایجاد شود و امور را پیگیری کند.
خان‏محمدی گفت: امیدواریم از این طریق بتوانیم اعتراضات مردم را رسیدگی کنیم و باید دانست که به هر حال این به نفع مردم است چراکه پیش از این، در کمیسیون ماده واحده اعتراض مطرح و مدارک دریافت می‏شد؛ سپس در بخش ماده واحده رسیدگی‏ها صورت می‏گرفت.
وی افزود: در این وضع، اعتراض‏ها در دادگاه عمومی انجام می‏شد و سپس در دادگاه تجدیدنظر اعمال تبصره دو ماده 18 یا اعاده دادرسی صورت می‏گرفت.
مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فیروزکوه اضافه کرد: نکته دیگر اینکه، رای کمیسیون ماده واحده زمان نداشت و هر زمانی که به نفع دولت نبود و تا چندین سال آینده هم می‏توانست به آن اعتراض کند.
خان‏محمدی گفت: در گذشته احتمال داشت که فردی رای را می‏گرفت و بعد از آن در زمین مربوط سرمایه‏گذاری می‏کرد یا خانه و باغی می‏ساخت و می‏فروخت و بعد از پنج سال، منابع طبیعی اعتراض می‏کرد.
وی افزود: این قانون ملغی و قرار شد تا یک شعبه مختص قانون بهره‏وری کشاورزی در هر استان ایجاد شود که البته ممکن است در استانی همچون تهران پرونده‏ها زیاد باشد و به خاطر تراکم جمعیت، در شهرستان‏های هم‏جوار نیز این شعبه افتتاح شود تا مردم بتوانند اعتراضات خود را ارائه دهند.
مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فیروزکوه اضافه کرد: پرونده‏هایی که بماند و ثبت دفتر شده باشد، در شهرستان رسیدگی می‏‏شود و کسانی که به تازگی تشکیل پرونده می‏دهند، نیز درخواستشان مورد بررسی قرار می‏گیرد.
خان‏محمدی ادامه داد: مردم دغدغه خاطری در این زمینه نداشته باشند زیرا اعتراضاتشان از این طریق با فاصله کوتاهی رسیدگی می‏شود و تکلیف خود را با رای نهایی می‏دانند.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول