اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار همدان:

وضعیت ساختمان اسناد و کتابخانه ملی غرب کشور تاسف‌بار است

خبرگزاری فارس: فرماندار همدان با ابراز نارضایتی از فضای اداری مدیریت اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور در همدان گفت: وضعیت ساختمان اداری این مدیریت تاسف‌بار است.

وضعیت ساختمان اسناد و کتابخانه ملی غرب کشور تاسف‌بار است
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور، حسن قهرمانی‌مطلق در بازدید از مدیریت اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور در همدان، ضمن بررسی فعالیت‌های این مدیریت با نقاط قوت و ضعف آن آشنا شد و از نزدیک برآیند اقدامات در حال انجام را مورد بررسی قرار داد.
وی جمع آوری اسناد و کتب با ارزش تاریخی و حفظ و نگهداری اصولی از اسناد تاریخ پر افتخار ایران اسلامی به خصوص در منطقه غرب کشور را کاری مهم و ماندگار بر شمرد و افزود: این اسناد و تصاویر سند ادعای ما برای اثبات تاریخ و تمدن غنی منطقه غرب کشور و ایران اسلامی است که با همکاری مردم فرهنگ دوست، مسئولان دستگاه‌ها و مدیریت اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور بیش از پیش باید شناسایی، جمع‌آوری و به طور اصولی نگهداری شوند.
فرماندار همدان با انتقاد از موازی‌کاری برخی از دستگاه‌ها و ادارات استان در جمع آوری اسناد تاریخی و برگزاری نمایشگاه‌های دائم و موقت اضافه کرد: دستگاه‌هایی که تخصص کافی و امکانات استاندارد برای نگهداری اصولی از این میراث گرانبها را ندارند نباید در این زمینه فعالیت کنند و ناخواسته زمینه از بین رفتن این اسناد را فراهم آورند.
وی تاکید کرد: با همکاری و هماهنگی با مدیریت اسناد و کتابخانه ملی در استان می‌توان برای نگهداری بهتر، استفاده تخصصی و اطلاع‌رسانی مطلوب‌تر و برگزاری نمایشگاه‌های مشترک برنامه‌ریزی کرد.
قهرمانی مطلق با ابراز تاسف از فضای کوچک و قدیمی مدیریت همدان گفت: یک ساختمان 2.5 طبقه مسکونی با متراژ بسیار پایین و برخوردار نبودن از فضای اداری مناسب، نبود نمایشگاه دائمی عکس و سند، اتاق تحقیق و پژوهش و اطلاع‌رسانی اسنادی، اتاق مطالعه برای کتابخانه تخصصی این مدیریت و بسیاری کاستی‌های دیگر به هیچ وجه درخور استان همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین و منطقه فرهنگ خیز غرب کشور نیست.
وی خاطرنشان کرد: با وجود حجم بالای کاری و اهمیت وظایف و همچنین مدیریت پنج استان بزرگ غرب کشور در همدان ساختمان این مدیریت به هیچ وجه مناسب اهداف آن نیست و در بیشتر موارد مانعی برای ارتقای فعالیت‌های این مجموعه است.
فرماندار همدان راه حل این مشکل را توجه استانداری همدان و همچنین رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور دانست و تصریح کرد: فرمانداری همدان برای حل این مشکل و سایر مشکلات این مدیریت تلاش خود را انجام خواهد داد و امیدواریم به زودی شاهد تحول عظیمی در فعالیت‌های این مدیریت باشیم.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول